John N Startet 2.Februar.2009 Del på Facebook Startet 2.Februar.2009 Som førstegangskjøper trenger jeg råd. Skal ha min første kartplotter til 33 fots seilbåt. Skal stå ute på pidestal. Kan ikke mye om dette og trenger hjelp til forslag om oppsett og konkrete modeller. Pris? Usikker på hvor mye jeg bør beregne på dette. Hva får jeg for under 10k?? Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 2.Februar.2009 Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 Raymarine E 120 fikk veldig god kritikk i siste utgave av Vi menn båt. Denne koster dog nok det tredobbelte av din maxpris, men tenkte nå jeg ville nevne den, mulig den fås tak i brukt også. C 120 er for dem som ikke trenger pc-tilkobling; den har og svakere lysstyrke enn E 120. C 80 er 8-tommersutgaven av C-serien og har nok en god del av Raymarines positive sider, den er og en del billigere. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Til 33fot seilbåt passer C-80 perfekt hvis du liker Raymarine. C-120 er egnet til båter med mer fart eller skjermen lenger unna, eks. båter med 2 styreposisjoner. Liten seilbåt har ikke plass til 12" skjerm. C-80 har skjerm på 8,4" og jeg fikk en brukt til innbytte hvis du liker den typen. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
John N Svart 3.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Hva skal du evt ha for den? Andre erfaringer med C80? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 (redigert) C80 er en helt grei plotter, men skjermen har dårlig lystyrke. Dagens C-serien som er temmelig gammel teknologi som i løpet av våren vil bli ertsattet av helt nye modeller med breformatskjermer. De nye modellene kan kobles i nettverk, er raskere, har bedre skjerm og kan vise 3D kart. Hvis du vil ha aller nyeste (og beste etter min mening) når det gjelder kartplotterteknologi skal du gå for en av de nye Lowrance HDS modellene, HDS-8M skulle passe bra for deg. HDS har den nye Navionics Turboview teknologien som gir trinnløs zoom og forbedret kartpresentasjon. Raymarine kommer sannsynligvis til å implementere Turboview i den nye E-Serien som kommer til neste år. Redigert 3.Februar.2009 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.