sagvik Startet 2.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2009 Er det noen som kan hjelpe meg.... Jeg har kjøpt en Sommerfun som er blitt skrapt opp på siden og under. Er det noen som har noen gode råd om hvordan jeg kan reparere disse , slette , male sparkle ????? Setter stor pris på noen gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 2.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 Sommerfun, er det glassfiber antar jeg? Riper i gelcoat, må du bruke gelcoat. Dette får du kjøpt ved enkelte farge forhandlere. For å finne fargen, kan du ta med ett lokk eller lignene. For å ta fargeprøve. Ved rep. kan du bruke en dremel, for å gjøre sårkanten ren og fjerne det som kan være løst. Vask godt med Aceton, for å fjerne fett og skitt. Masker rundt skaden. Bland gelcoaten med herder, 2%. Bygg så opp med dette i ripen. Ved rett mengde med gelcoat i ripa, legger du maskeringsteipen over den nye gel. og stryker den slik at den ligger flat og gjevn. La den herde under teipen. Begynn å tør slipe forsiktig med 600\800 papir. Deretter kan du vannslipe med 1200 papir. Og til slutt med 1500. Når det har blitt helt gjevnt med den friske gel. begynner du å rubbe og i finalen, polerer du. Finish! NB. prøv å unngå å pusse på den friske gelcoaten. Minst mulig! Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 2.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 Summerfun er en plastbåt det..... Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 2.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 Er det bøtteplast som Pioner? F......n og jeg som skreiv så mye da! Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 2.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 Hei og velkommen til båtplassen Tror du kan glatte dem ut med et strykejern, men ta for guds skyld et som ikke er i bruk Ellers så tror jeg du skal venne deg til stripene, de kommer raskt igjen Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
sagvik Svart 2.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 Takker for innlegget det var bra for de som kunne bruke det, men jeg er vell like langt. venter spendt på mer.... Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 2.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 Framgangsmåte om du har større skader: Reparasjon av Pioner-båter Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
enter4u Svart 2.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 Er det bøtteplast som Pioner? F......n og jeg som skreiv så mye da! Oooooh Yeah :lol: Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 2.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2009 Hei sagvik! Linken til" skibsplast ohoi" her oppe er bra. Merk deg nøye det med å skrape alt helt rent. Denne plasten oksiderer fort, og da sitter ikke sveisen. Og vær lett på hånda med varmen, det er lett å smelte bort for mye materiale. (bin there, dån dæt) Det går også bra å jevne til mindre riper med strykejern, stor loddebolt eller varmepistol. Prøv deg fram på ei plastbøtte eller lignende, så ser du snart hvordan du skal bruke varmen. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.