milo Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Vi har nettopp kjøpt oss Ula fiskehjul , og skal til å hespe på nylonline (1,20 mm). I den forbindelse har jeg fått tips om att det er lurt å koke , ja jeg skrev riktig, nylonen før jeg begynner å ha den på fiskerhjulet. Den skal vist bli sterkere og smidigere da har jeg blitt fortalt. Noen som har tips og erfaringer om dette? Quote Link to post
svenn-m Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Bruker denne metoden selv..men og koke den er vel litt drøyt, ca 50-60 grader er vel passe. Blir smidigere og lettere og legge på hjulet når den er varm, det tar minnet utav nylonen. Quote Link to post
milo Posted February 2, 2009 Author Share Posted February 2, 2009 Hvor lenge "koker" du den da? Al dentè? Quote Link to post
svenn-m Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Hvis du tapper varmt vann ifra springen i en stor kaserolle,så legger du i nylonen og lar den ligge i ca 5-10 min tror jeg vil holde..du kjenner jo på den når den er Al dentè Quote Link to post
Recommended Posts