Wolwerine Startet 2.Februar.2009 Del på Facebook Startet 2.Februar.2009 Hei Er det noen som har peiling på hva slags båt dette er? Jeg liker formen på den veldig godt og kan tenke meg å restaurere en slik båt. Utrolig kul hekk på den Håper noen kan hjelpe meg Sitér dette innlegget Link to post
skippy Svart 2.Februar.2009 Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 (redigert) For meg ser det ut som en 15 fots Skipsplast. Redigert 2.Februar.2009 av skippy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 kul klassisk båt. Enig med deg angående hekken. Men det var da voldsomt til plen oppi båten! Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 (redigert) Overbygget minnet litt om selco synest jeg, den nedre delen av skroget lignet litt på herwa syntes jeg på grunn av den spesielle formen.. leif var innom =) Redigert 3.Februar.2009 av Kaptein'n (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
ivar Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 på http://www.skibsplast.no er det bilder av gamle modeller, jeg synes også dekket lignet, mer usikker på skroget Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Wolwerine Svart 6.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Takk for gode tips. Jeg tror det er en Selco 15 fot.Fant denne på Finn.no og dekket et helt likt. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null Sitér dette innlegget Link to post
Mossmann Svart 6.Februar.2009 Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Det er etter all sannsynlighet en Selco du har avbildet....Har en 13 fot som er lik på en prikk... Både skrog og Overbygg tilsier Selco.. Sitér dette innlegget -Mossmann- AOMCI Link to post
Janoho Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 he he mye plen og gode fortøyninger er enig at det ser ut som en selco, utifra bilder jeg har sett på modeller mellom 13-17 fot. Litt vanskelig å se størrelsen på båten utifra bildene, men ser ut som en 15-16 fot ? Lykke til med en kult skrog, ser veldig stilig ut både forfra og bakfra.. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 (redigert) Ville også sagt Selco, fint skrog. (Trodde det var en blomsterkasse med det samme.) Redigert 7.Februar.2009 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wolwerine Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Hehe ja den er ganske overgrodd så det blir mye jobb vist jeg skal gå på den. Hvor stor motor tror dere denne båten kan vere godkjent for? Jeg har målt den til å vere 15 fot Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Hvor stor motor tror dere denne båten kan vere godkjent for? Hva den er/var godkjent for kan jeg ikke si noe om....jeg ville sett etter en 75 > 90 hk, og da av de lettere motorene. Har selv en gammel Selco med ca 140hk på hekken, er ikke noe problem hvis en bruker huet ( er dog litt forsterke i hekken ), motoren veier ca 125 kg..vil ikke anbefale å bruke noe tyngre motor da den ligger lavt nok i vannet ( fortøyd ) ..... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
-Matros- Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Hehe ja den er ganske overgrodd så det blir mye jobb vist jeg skal gå på den.Hvor stor motor tror dere denne båten kan vere godkjent for? Jeg har målt den til å vere 15 fot jeg ville ikke ha tatt på noe mer hk enn 70 +/-... fordi at det er en gammel båt, og glassfiberen blir ikke akkuratt bedre med årene. Var å så på en selco 15 foter ifjor, hekken var ikke mer enn ca 2 cm , men det gikk visst fint sa eieren.. men det man kan gjøre er jo å leite på finn.no etter lignende båter, og se hvilken motor de har.. Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
johnson Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Han skal jo pusse den opp da, hadde ikke gått med 70hk engang på en sånn gammel morknet nedgrodd båt... Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
ivar Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 rent stilmessig, så vil jeg tro en Mercury 4syl 50hk vil passe bra. En av utgavene med rundt deksel. (Antar Droll er enig i det... :) ) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.