Linn Christina Startet 3.Februar.2009 Del på Facebook Startet 3.Februar.2009 jeg har 1000 liter parafin liggende, går det bra som drivstoff til 10 hk sabb, eventuelt blande 2 takts olje i? Er det noen andre som har prøvd dette Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Hvis de går bra så har du jo til noen sesonger. Vet at de fyrte med solar som vel bare var er annet navn for diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Linn Christina Svart 3.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 jeg vet at parafinen er null smørestoff i, men jeg vil ikke være prøvekanin med en havarert sabb etterpå. Men hadde vært gøy å vist noen her inn på forumet kva dei i så tilfelle blander i for å få den tilnermet lik diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Spørs vel om ikke 1000 liter parafin er utgått på dato før du har svidd det av i en 10 hk Sabb.. med mindre den dunker døgnet rundt da Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bøljan Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Sabben går helt klart på parafin men hvor lurt det er skal jeg ikke uttale meg om Tror ikke jeg hadde sjangsen på det. Minner meg om en Tempo Taifun 125 jeg hadde i ungdomstida, når jeg var blakk rappa jeg parafin i heimen. Tempoen gikk den, litt treg å starte....røyk endel og tikka bra i stempelfjærene og tregere i bakken når dama satt på Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Vet at vinterdisel er innblandet 5-10% parafin. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
rogre Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Har en nabo som i alle år ( 12 siste ) har brukt parafin på 36hk buck,en sin. Han heller oppi litt olje hva slags olje og blandingsforhold kan jeg alltids få greie på om du er inntressert men faktumet er at dette fungerer. Motoren er like lettstartet som alltid og går godt............ Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 1000 liter og med et marsfartforbruk på 1,5 l/t så kan du se frem til 660 timer på vannet. Hvis du er gjennomsnitts båtbruker så ligger vel han på ca 50 timer i året. Du kan ha et svært avslappet forhold til dieselpriser de neste 10 årene fremover. Ha mange fine sommerturer i tiden som kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Linn Christina Svart 3.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 (redigert) Spørs vel om ikke 1000 liter parafin er utgått på dato før du har svidd det av i en 10 hk Sabb.. med mindre den dunker døgnet rundt da Bruker båten stortsett 2-3 timer for dagen(6 liter) forbruket er da ca 150 liter i mnd. Så jeg skal alltid få brukt det opp før den er "utgått"... Marsj fart går jeg aldri på, full spiker hele tiden. Sabben er jo en grov motor som tåler juling, ville aldri prøvd parafinen på volvo en :nono: Redigert 3.Februar.2009 av Linn Christina (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Joda.. Det skal gå heilt fint. Bare bland i 3-4 % med god to-taktsolje, så har du gratis drivstoff leeeeeeenge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.