Lukas Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 (redigert) Hvordan oppførte biltemas hammerlakk seg på lyddemperen din (og på resten av motoren) Walter S? Eller solgte du den før du fikk sett noe over tid? Brukte du forresten noe grunning under. Jeg måtte prøve litt her, for i grunn synes jeg fargen er veldig fin. Slik ser det ut mot originalen. Pusser det bare av igjen. Redigert 3.Mars.2009 av Lukas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Det gjør det garantert ikke! Stemmer det! Står kun Sabb blå på min boks. Ellers koster den nok litt mer enn 350,- for literen, den står vel nå til 375,- for en halvliter... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Walter_S Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 Hvordan oppførte biltemas hammerlakk seg på lyddemperen din (og på resten av motoren) Walter S? Eller solgte du den før du fikk sett noe over tid? Brukte du forresten noe grunning under. Neida, har ikke solgt. SELGE en SABB? - Er du spik-spenna-gæ'eeern? Ja, brukte noe grunning under. "Corroless Rustkiller" = noe amerikanske greier som sitter som støpt, men vet jo ikke om den tåler varmen så godt. Den nedre delen av lyddemperen - det er jo denne som blir varmest (den øvre delen har jo kjølevann i seg) - har jeg forresten malt med en spesiell varmebestandig Hot-Paint (400º++) i sølv - som du ser på bildet. Har ikke varmkjørt motoren eller lyddemper siden jeg mala, siden båten står i hagen ennå.... ...men det har ihvertfall ikke blitt noe rust der etterpå. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
nedgård Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 men den originale sabbmalinga, har jo ikke hammerslag mønsteret. så en idè, er vel å bruke en "slett" maling til etterlikning. f. eks. benga. eller mye annet. er jo bare å ta med en liten del fra motoren og se på fargekart i forretningen.. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 5.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2009 men den originale sabbmalinga, har jo ikke hammerslag mønsteret. så en idè, er vel å bruke en "slett" maling til etterlikning. f. eks. benga. eller mye annet. er jo bare å ta med en liten del fra motoren og se på fargekart i forretningen.. Hammerite har lakk både med og uten "hammerslag". Angående grunning, jeg har grunnet lyddemperen min med svart Arkanol - holder fint etter to sesonger. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Walter_S Svart 5.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2009 (redigert) men den originale sabbmalinga, har jo ikke hammerslag mønsteret. Så en idè, er vel å bruke f. eks. benga. Det er noen som påstår at det første man blir blind på, er øyene - jeg er i ferd med å bli enig med vedkommene...... Fargen er Lyseblå - Kode: 5012 Ral 840HR i Bengalack Redigert 5.Mars.2009 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
nedgård Svart 5.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2009 ikke dumt planen er å male sabben til vinteren se;) Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 5.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2009 haha helt klart det walter S Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Holder på med opprydding i garasjen. Her fant jeg en box som ble bestilt med original blå Ford farge. Denne ble blandet og er på ført en kode: RAL 5015. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Walter_S Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Denne ble blandet og er på ført en kode: RAL 5015. Det er jo NESTEN ( ) Sabb-blå da, men bare nesten. Det skulle være 5012 Ral 840HR ..... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
880 Svart 6.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2009 Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.