Jump to content

Farge koden til Sabb

Mixen

Recommended Posts

Hvordan oppførte biltemas hammerlakk seg på lyddemperen din (og på resten av motoren) Walter S? Eller solgte du den før du fikk sett noe over tid? Brukte du forresten noe grunning under.

Neida, har ikke solgt. SELGE en SABB? :eek: - Er du spik-spenna-gæ'eeern? :wink:

Ja, brukte noe grunning under. "Corroless Rustkiller" = noe amerikanske greier som sitter som støpt, men vet jo ikke om den tåler varmen så godt. Den nedre delen av lyddemperen - det er jo denne som blir varmest (den øvre delen har jo kjølevann i seg) - har jeg forresten malt med en spesiell varmebestandig Hot-Paint (400º++) i sølv - som du ser på bildet.

Har ikke varmkjørt motoren eller lyddemper siden jeg mala, siden båten står i hagen ennå.... :rolleyes: ...men det har ihvertfall ikke blitt noe rust der etterpå.

bp_nymalt_lyddemper_sabben_20070817.jpg

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

men den originale sabbmalinga, har jo ikke hammerslag mønsteret.

så en idè, er vel å bruke en "slett" maling til etterlikning.

f. eks. benga. eller mye annet.

er jo bare å ta med en liten del fra motoren og se på fargekart i forretningen.. :yesnod:

Hammerite har lakk både med og uten "hammerslag". Angående grunning, jeg har grunnet lyddemperen min med svart Arkanol - holder fint etter to sesonger.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

men den originale sabbmalinga, har jo ikke hammerslag mønsteret. Så en idè, er vel å bruke f. eks. benga.

Det er noen som påstår at det første man blir blind på, er øyene - jeg er i ferd med å bli enig med vedkommene......

Fargen er Lyseblå - Kode: 5012 Ral 840HR i Bengalack
Redigert av Walter_S (see edit history)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Holder på med opprydding i garasjen. Her fant jeg en box som ble bestilt med original blå Ford farge.

Denne ble blandet og er på ført en kode: RAL 5015.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Denne ble blandet og er på ført en kode: RAL 5015.

Det er jo NESTEN ( :giggle: ) Sabb-blå da, men bare nesten. Det skulle være 5012 Ral 840HR ..... :tongue:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...