Odd Thomas Startet 3.Februar.2009 Del på Facebook Startet 3.Februar.2009 Jeg fikk en fra Clas Ohlson til bursdagen min av samboer, men det viser seg at denne ikke kan monteres i båt. Har dere noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Her er en. Jeg har en kombinert røyk/CO, men den ser jeg er ikke å finne i sortimentet mer, men det er samme fabrikat. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 hvorfor kan den ikke brukes i båt??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
mewa 2 Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Hei ring us boating 92893030 få bestilt en skikkelig i fra statene min bayliner er levert med dette i fra fabrikk og den er godkjent av us coastguard. Den er tilkobblet 12 v anlegget (ikke batteri i varsler) mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Her er en. Jeg har en kombinert røyk/CO, men den ser jeg er ikke å finne i sortimentet mer, men det er samme fabrikat. Takk for linken, da er denne bestillt. Godt å få et lite puff, har planlagt å anskaffe en co-varsler lenge nå. Det hender vi sover med Mikunyen i gang og da kan det være greit å ha. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Snekker'n Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Vi har CO-varsler nr 36-3533 fra CO i båten. Antar at den fungerer bra.... Vet ikke hvorfor den ikke skulle kunne monteres båt? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Odd Thomas Svart 6.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Vi har CO-varsler nr 36-3533 fra CO i båten.Antar at den fungerer bra.... Vet ikke hvorfor den ikke skulle kunne monteres båt? Dette er akkurat samme varsleren jeg sitter med foran meg nå og hadde tenkt å montere i båten. I bruksanvisningen står det følgende sitert: CO-VARSLEREN MÅ IKKE PLASSERES PÅ FØLGENDE STEDER pkt. 3 Utendørs eller i vått eller fuktig miljø. CO- varsleren bør monteres minst 3 meter fra baderom. Den må ikke monteres i båter etc Sitat slutt.. Men det er likevel bilde av at den kan monteres i campingvogn.. Sitér dette innlegget Link to post
Bruningen Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Sensoren i en CO måler er ikke spessielt glad i fuktighet, så spørsmålet er heller hva miljø du har ombord. Et tips er å demontere varsleren og legge den i en pose sammen med noen fuktslukere i opplagsperioder (legg den på instrumentpanelet, så husker du å montere den når båten tas i bruk igjen). Har du varme/avfukting på burde de fleste CO detektorene overleve. Sitér dette innlegget Kritisk -men stabilt..... Link to post
Trond Aasvoll Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 (redigert) Clas Ohlson sin, koblet til startbatteriet. Men oppdaget at den brukte mye strøm over tid ved opplag i havnen. Måtte lage en av og på bryter til den, når den ligger i havnen i lengre tid, slik at den ikke tapper batteriet helt ned. Har en røykvarsler i tillegg. Clas Ohlson sitt produkt fungerer bra i båten, så lenge båten er tett. Slik at det ikke er mye fukt inne i båten. Har hatt min noen år i båten nå, og den virker enda. Redigert 7.Februar.2009 av De Cåsta (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Odd Thomas Svart 7.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Det høres supert ut. Da tar vi tjansen. vår båt, Bayliner 2855, er meget tørr ombord. Du har i prinsippet følelsen av å sitte i en campnvogn hva klima angår. Båten er godt isolert, så dugg oppstår aldri. Vi har varme på paravin/lampeolje, og dette er årsaaken til at vi ønsker co varsler.. Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 9.Februar.2009 Del på Facebook Svart 9.Februar.2009 Den nye CO-varsleren fra Trygg og sikker ankom i dag, men vi er litt usikre på hvor vi skal plassere den. Monteringsanvisningen sier at den skal plasseres i tak i trapperom e.l. men vi vil helst ha den i sovelugaren. Bør vi plassere den i taket foran køya? Der er det ståhøyde, taket over selve køya er bare ca. 1m høyt. Bør den plasseres på vegg eller i tak. Er det noen som har noen gode forslag? Stiger CO opp eller legger den seg lavt mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Fjordutsikt Svart 9.Februar.2009 Del på Facebook Svart 9.Februar.2009 Den nye CO-varsleren fra Trygg og sikker ankom i dag, men vi er litt usikre på hvor vi skal plassere den. Monteringsanvisningen sier at den skal plasseres i tak i trapperom e.l. men vi vil helst ha den i sovelugaren. Bør vi plassere den i taket foran køya? Der er det ståhøyde, taket over selve køya er bare ca. 1m høyt. Bør den plasseres på vegg eller i tak. Er det noen som har noen gode forslag? Stiger CO opp eller legger den seg lavt mvh Ella Plassèr den i nærheten av hodeenden i senga. Sitér dette innlegget Link to post
Bruningen Svart 9.Februar.2009 Del på Facebook Svart 9.Februar.2009 Egenvekt i praksis lik o2, så helt OK i køyehøyde Sitér dette innlegget Kritisk -men stabilt..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.