Jump to content

Bruk av Tec 7 i kulda

enter4u

Recommended Posts

Jeg mener å ha lest på Tec7 at den ikke fungerer så bra på å lime fast ting i kulde. Men at den kan fungere bra som tetningsmiddel.

I fjor vinter skulle jeg feste et speil til en plate for senere å henge det opp på badet. Tok på Tec7 både på plata og speilet (på baksiden selvsagt) og presset det sammen med noe press. Da var det rundt null grader og etter2-3 dager satt det ikke i det hele tatt. Hadde det vært varmt hadde det fungert 100%. Så kulde og Tec7 som liming har jeg dårlig erfaring med. Men for å tette som en pakning har jeg mer troen på...

Det beste er jo egentlig en mykere MS/Hybrid masse som ikke blir så høyviskøs som Tec7 ved lave temperaturer.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Jeg forespurte importøren av Tec7 om kulde. Finner ikke mailen igjen. Men svaret var at Tec7 tåler å bli påført i kulde, og tåler og lagres i kulde. Men det vil ikke herde før det går mot vår og plussgradene kommer.

Så det skulle ikke være noe problem med å bedrive monteringsarbeid som også mekanisk holdes på plass deler om vinteren annet en at overflaten fortsatt er klissete gjennom resten av vinteren.

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Nå må jeg le litt Jan E.

Når importøren av Tec7 får tekniske spørsmål så kan du drodle litt rundt vedrørende.hvem som blir konferert :wink:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Klart de er partiske. Men akkurat her vil de jo øyeblikkelig bli arrestert til våren om de ikke har informert rett tenker jeg.

MS-polymer er jo også i utgangspunktet frostsikkert.

Samt at Novatech leverer til proff markedet, og har en litt annen tilnærming til informasjon til kundene en det f.eks. den lokale kles-sjappa har.

Så jeg stoler faktisk på at det er rett. Hadde jeg en grunn til ikke å gjøre det?

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...