Jump to content

Ny dørk i Nordkapp 17


Bendixx

Recommended Posts

Jeg har tenkt å legge Maritims laminerte dørkplate i båten min. En plate 122x244 er tilstrekkeligslik at jeg slipper noen skjøter. Som dere ser av bildet så er eksisterende dørk i glassfiber meget ujevn. Må den avrettes på noen måte? Er det noen som har et tips på hvordan jeg skal legge/feste den nye dørkplaten, og eventuellt hva jeg kan gjøre med innspeksjonsluke i dørken? Dagens luke er av tynn plast og sprekker hvis man går på den.

PS: Stolstativet har jeg tenkt å skjære løs, pusse opp og skru fast i den nye dørkplaten.

dsc02170.jpg

Link to post
Share on other sites

jeg ville skjert ut hele gulvet og beholdt et lite stykke rundt så du har noe å skru det fast i

da får du tatt vekk flyteskum som nesten sikkert er våt???

alle di jeg har hørt som har hatt/ har nordkapp (inkl meg selv) har hatt problemer med fukt i dobble bunnen

lag noen nye traverser også så får du en problemfri båt

Link to post
Share on other sites

Skummet i bunnen er nok allerede fjernet av en tidligre eier. Som du ser på bildet så er det en innspeksjonsluke i dørken, og under den er det ihvertfall ikke noe skum. Men det er vel lurt å skære ut hele dørken likevel. Må jeg forsegle skruene med et eller annet, slik at det ikke trkker ned fukt, etter at jeg har skrudd fast platen?

Link to post
Share on other sites

jeg brukte vippesag og kappet rundt hele så det sto igjen ca ca 15 cm igjen rundt - skrudde i en haug skruer rundt men jeg la på belegg oppå

det er jo lenseplugg bak så hvor nøye du er med å forseile skruer er jo en smaksak??

jeg lagde sidevegger med luker og da syntes ikke skruer etc alikevel

Vær glad forrige eier har tømt skummet - fy av meg for en grise jobb :smash::smash:

jeg la i noen stivere under også men det ser du i forhold til hvor tykk plate du bruker

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...