Nils1 Startet 5.Februar.2009 Del på Facebook Startet 5.Februar.2009 Har en Askeladden 535 som sårt trenger en oppshining Skroget har ikke vært tatt på 4 år og er rimelig " dødt" i glansen Tenkte kjøpe meg en polermaskin fra biltema Noen som har erfaring med denne ? Og bruke Meguiar sine produkter Meguiar Det jeg lurer på er hva skal jeg ha på maskinen av pussepad eller hva det nå heter ? Rondellen har diametr på 18cm. Evt andre forslag ? Har lest en del tråder her inne om dette - men blir ikke helt klok på dette. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Rubb med autosol eller Norpool før polering, blir som nytt igjen! Den Biltema polermaskinen jeg hadde var ubrukelig, vil anbefale deg å kjøpe en sånn "vinkelsliper" sak! Sitér dette innlegget . Link to post
Sea Oasis Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 den 1200 W maskina fra Biltema til 499,- er ok Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Var den jeg tenkte på ja talisman. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Har kjøpt en sånn, brukt den i 10 min. Siden så har den ikke vært i bruk. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Fru Jacobsen Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Jeg vil tro den er grei jeg.. har en som ser lik ut men den kosta et par-tre tusen, sikkert ikke mye dårligere den der. Som moosewine sier rubbet jeg hele båten med auto-sol først og så polerte med noe hard-glans greier etterpå, og resultatet kan nesten ikke beskrives - det var en helt utrolig forskjell både i farge og glans Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Nils1 Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 ---rubbet jeg hele båten med auto-sol først og så polerte med noe hard-glans greier etterpå, og resultatet kan nesten ikke beskrives - Hva brukte du på rondellen da ? Hvilken "pad" - hvor få tak i slik ? Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Har en lignende sak av merket Master craft med 1200w motor. Prislappen var på 399 kroner. Den første tok fyr og fikk da ny på garantien. Den største forskjellen mellom denne og en dyrere fra feks makita er at den billige varianten mister turtallet når den møter motstand slik at du må regulere turtallet etter hvor mye motstand du til enhver tid bruker. Dette resulterer tydeligvis i overoppheting av motoren, for også den nye jeg fikk lukter det svidd av om jeg "tar i" litt. Min far har en makita med samme motorstørrelse og dette er et vesentlig mye bedre produkt og en utmerket poleringsmaskin. Prisen er riktignok også deretter. Kan ikke svare for Biltema sin maskin, men anbefaler ikke Master craft. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 (redigert) Jeg brukte bare pad'er kjøpt på biltema etter jeg hadde ødelagt den ene som fulgte med, eller eehh.. mista i vannet for å være ærlig Redigert 5.Februar.2009 av Kingsea (see edit history) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Sea Oasis Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 jeg kjøpte en dyr en fra Wurth 3500,- Den dør også ut etter at den er blitt brukt 5 sesonger må skru turtallet mer og mer opp for at den skal gå med motstand Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 På verkstedet til guttungen har de en proff-maskin, tror det er makita, til kr. 3500,-. For den prisen får du 8-9 maskiner på Biltema. Disse har to års garanti, og gjør samme jobben, og er ganske like å arbeide med. Vi skal vel ikke slipe vekk hele båten, heller ???? Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Ser ut til at det blir en tur på Biltema Takk for gode svar Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Hei, Sjekk at den kommer lavt nok i turtall og at den har fullt moment i hele arbeidsområdet. Hvis ikke er den like ubrukelig som alle andre billigmaskiner. Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 den billige varianten mister turtallet når den møter motstand slik at du må regulere turtallet etter hvor mye motstand du til enhver tid bruker. Dette resulterer tydeligvis i overoppheting av motoren Vil bare skrive under på det Marulf beskriver over. Jeg kjøpte en billigvariant på europris, den tok fyr! Jeg prøvde også en variant fra Biltema som har to roterende padder, totalt ubrukbar! Så lånte jeg en proffutgave (vinkelsliperutseende, husker ikke merket..) og den kan ikke sammenlignes med de billige variantene! Om du legger kraft på padden så jobber maskinen ufortrødent videre, men pass på varmeutvikling i gelcoaten! Jeg rubbet min Sandvik 945 med Autosol og denne proffmaskinen i fjor og båten ble som ny! Ikke spar på kronene når du skal kjøpe deg en polermaskin, gå heller sammen og spleis med naboen i båthavna! Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Når dere sier autosol, hvordan type autosol er det vi snakker om da? er det samme type autosol man kan få på tube som man benytter til metall? Benyttet Meguiers i fjor og ble rimelig fornøyd egentlig Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Er flere her som henviser tilAutosol - antar det er denne det er snakk om - til rubbing ? Kr 98 pr flaske ( 500ml ) hos Clas Ohslon, Autosol rubbing Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 (redigert) Jeg brukte denne. Gikk med 2 bokser til Sandviken, over og under fenderlista. Biltema har samme. Redigert 5.Februar.2009 av Sveinhj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Brukte du den da som polering, eller benytter du den som rubing? og hva benytter du etter denne? Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 (redigert) Jeg brukte Autosol som rubbing. Polerte deretter over med høyglans polervoks (håndarbeid). Autosolen i kombinasjon med "rett" temperatur på padden rubber og dyprenser porene i gelcoaten. Den blir skinnende blank. For å beholde denne glansen må du påføre en voks. Redigert 5.Februar.2009 av Sveinhj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 (redigert) Den visade polermaskinen från Biltema finns på Jula i Sverige i grå färg med varumärke Meec för 299:- svenska pesetas. Vet inte om dom skickar till Norge, men om så borde väl frakten bli betald av mellanskillnaden. Med all sannolikhet tillverkad på samma ställe och efter samma ritning. Har en sådan, helt nöjd - med tanke på priset mycket nöjd! 180 mm rondell, hastigheten ställbar, bra kraft, låter bra i växellådan. Redigert 5.Februar.2009 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Har prøvd mange typer polermaskiner, såkalt "proffe" og billigmaskiner. Vinkelslipertype, to hoders oscillerende, en hode oscillerende Ø 240 mm (Biltema og Cotech) og eksenterslipere. Motorkraft har betydning, så en får lagt litt tyngde på maskinen. Både Biltema og Clas Ohlson(Cotech) sine to hoders maskiner er for svake, begge har en effekt på 350 W, en hode osc. 120W og 110 W; Kunne nesten brukt elektrisk tannbørste. De vinkelsliper typene jeg har prøvd har nok motorkraft, Biltema sin og den som Max Wax leverer, begge har rundt 1200 W effekt. Problemet med vinkelsliper typen er dersom arbeidsstillingen er over hoftehøyde, sånn ca, da blir de for tunge. Vekten ligger som regel mellom 2,5 - 3,5 kg. Skal jeg jobbe litt oppover båtsiden ender jeg alltid opp med en gammel og god Bosch PEX eksentersliper. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Den visade polermaskinen från Biltema finns på Jula i Sverige i grå färg med varumärke Meec för 299:- Finns også på Mekk i Norge til 299.- i GULT. Litt dyrere enn i svenske pesetas, men. Helt grei maskin. Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Vi har Jula i Norge og. Støtt din lokale kjøpmann ;) Sitér dette innlegget Link to post
Eirik_ Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 (redigert) jeg har brukt litt forskjellige poleringsmarskiner jeg også! Har selv en "proff" marskin fra hitachi og en marskin jeg kjøpte på marineshop, blei faktisk overraska over hvor godt den billege marskinen funka, var lett å justere turtallet på den og den holder også dette turtallet under belasting. Redigert 5.Februar.2009 av Eirik_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eirik_ Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 jeg har brukt litt forskjellige poleringsmarskiner jeg også! Har selv en "proff" marskin fra hitachi og en marskin jeg kjøpte på marineshop, blei faktisk overraska over hvor godt den billege marskinen funka, var lett å justere turtallet på den og den holder også dette turtallet under belasting. http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q...517051;c:100768 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.