Jump to content

3.0L GM-motor, har starteren tatt kvelden?


Mjøsfarer

Recommended Posts

Jeg har en Bayliner fra slutten av 80-tallet som jeg skal prøve å selge i løpet av våren, og i den sitter det en 3.0L GM-motor. Utover sommeren forrige sesong merket jeg meg at motoren ofte ikke tente ved første forsøk, det kom et klikk og en summelyd mens jeg holdt tenningsnøkkelen. Da jeg tok opp båten for høsten trengte jeg adskillelige forsøk for å starte, og når den skulle vinterkonserveres var den nesten umulig å få liv i.

 

Jeg finnes ikke motorkyndig, men for meg virker det som om det er starteren som har gått. Må den skiftes, eller er det noe å reparere? Hva vil en sånn operasjon koste meg? Uansett må jeg sette bort jobben, jeg tar ikke sjansen på å rote med noe jeg har minimalt med peiling på. Takk for alle konstruktive svar!

Link to post
Share on other sites

Det kan nok høres ut som det er innslaget ditt som fusker, er det Delco starter på denne kanskje? i så fall kan du ta en telefon til Klintberg & way i Asker, de selger byttestartere til forholdsvis rimelige priser. Lykke til!


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...