Rune_ Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Er på jakt etter lukket båt, men sliter med å finne den rette. Her på forumet har sikkert veldig mange erfaringer som de kan dele med oss. Vi har såvidt begynt å kikke, og vi har sett oss ut en Nimbus 31 Coupè. Er litt redd for at "køye nr 2" blir litt liten for to barn på 5 og 8... Noen som vet målene på denne, da jeg har brukt lang tid selv på å ikke finne det ut Vi snakker om prisklasse 5.-800.000, og båten bør være min 28 fot (tror jeg). Drømmebåten er nok Saga 32, men de er ofte så fryktelig dyre.. Alle anbefalinger og tips mottas med takk. Har måtte bytte brukernavn da jeg ikke hadde registrert meg med e-post adresse for mange år siden. Det er egentlig bare en unskyldning for at jeg ikke er så fersk som en skulle tro her på forumet (Bare vært inaktiv noen år, hehe) Håper på mange tips, og gjerne linker til annonser (om det da ikke dreier seg om båter som en søker opp på finn i løpet av 10 sek) mvh rune Quote Link to post
Nøtterøy Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Se på Sandvik 945, masse plass, og lukket båt. Quote Link to post
Geir_M. Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 NB 840, kanskje ikke den som ser mest moderne ut men jeg synes den ser både praktisk og fin ut. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Quote Link to post
Sveinhj Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Hvor viktig er fart for deg? Har mye å si for å begrense utvalget.. Quote Link to post
o.b.lix Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Design, er det viktig? Jeg kikket mye på NordWest 900, disse har to stikkøyer, en til hvert barn, i tillegg til foran som er for de voksne... Quote Link to post
olpi Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 (edited) Nimbus 31C er vel ikke spesielt romslig og dessuten er den vel over prisen du skisserer. NW900 kan du jo fint få til prisen du angir. Solid og fin båt, men det er jo eldre båter. Var selv i din situasjon (bortsett fra ungene ) da jeg byttet båt sist for noen år siden. Jeg skulle ha lukket båt og prøvde mange. Det som var/er viktig for oss er god uteplass, gode køyer og at båten ellers er romslig. At salongen er bra, dassen ikke er noe man må åle seg ut og inn av, og service på motor etc er enklest mulig å komme til betyr også en del. Vi har lett for å dra med oss en del når vi er ute lenge av gangen. Gos stueplass er derfor et must. Bra motor, sjøegenskaper etc etc må også være på plass. Vi endte opp med NB 8700 og har aldri angret. Prøvde og saumfarte mange i samme klasse, men den var best for oss. Ulempen for dere vil eventuelt være at køyene ligger i samme "området", ingen akterkabin eller dører som kan lukkes. Bare gardinforeng. Hvis det er et problem så er ikke dette båttypen for dere med mindre dere vil re opp i salongen hver kveld. I salongen er det nemlig også en pute for en mindre dobbeltseng som henger klar og kan enkelt trekkes frem. Borden bør da flyttes. Det var litt om vårt valg med begrunnelse. Lykke til med valg av båt! Vi vurderer også og bytte båt (ikke pga av at vi er misfornøyd med den vi har), men vi er ikke helt enige. Kona vil ikke selge Edited February 7, 2009 by OLPI (see edit history) Quote Link to post
nimbuster Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 (edited) Som det sies her, så er Nimbus 31 relativt trang, i hvert fall til en familie på 4. Den ligger vel også i det øvre prissjiktet. Forøvrig er det en flott sjøbåt, med gode fartsegenskaper, til halvplaner å være. Det kommer jo også an på om du har satt en nedre grense på alder. Som en erfaren "lukket båt"-bruker, vil jeg anbefale deg å vektlegge en romslig uteplass...i tillegg til 2 sovekabiner. Det er ikke såå mange lukkede båter å velge i til den prisen egentlig. NB 870, Sandvik, Nord West er nevnt, Viknes, Hui, Viksund Alfa, eldre Princess 330...Bayliner? Edited February 7, 2009 by nimbuster (see edit history) Quote Link to post
Rune_ Posted February 7, 2009 Author Share Posted February 7, 2009 Hvor viktig er fart for deg? Har mye å si for å begrense utvalget.. Helt klart et stort poeng som jeg glemte. Farten er denne gang viktig, bør marsje ca mellom 17 og 20 knuder. Har nå virkelig erfart Sørlandet gjennom 10 år i 5-6 knop, og er klar for å utvide horisonten Quote Link to post
Recommended Posts