Jump to content

Båtfolk blir litt frustrerte når det er lenge siden de fikk seile.

Jawik

Recommended Posts

Ja, hver vinter får vi utslag av dette fenomenet.

folk blir sinte på hverandre, og trur hverandre på et Forum, slenger dritt, og er rett å slett frustrerte.

Alt dette skylles at de ikke får nok tid, til sjøs.

Båtfolk må få seile, da får de ro i sjelen og humøret er på topp.

Vær nå snille med hverandre og vis høflighet.

snart har vi sol og sommer her igjen.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Nå har det der ekkle "hvite" som faller ned fra himmelen holdt på i flere dager, jeg går ikke ut i slikt vær.

Jeg blir inneslutta og får farlige tanker.

Jeg vil ha sol og sommer. :smash:

Ikke det der "Hvite"

Mine farger er Blått, som på havet, av og til med et grønnli skjær.

Ble i bedre humør bare jeg skrev dette

:smiley:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Solen skinner og gradestokken viser 22 grader.... men er litt kjølig på kvelden med temperaturer under 20, faktisk helt ned mot 17... men det blir heldigvis bedre..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ta frem skiene og benytt det våte element i frosset form på nyttig vis, sunt både for kropp og sjel! :yesnod:
Ski, hva er det? Hadde noen planker som gikk i containeren for noen år siden. Vanskelig nok å holde seg på beina på dette ekle hvite uten at en skal balansere på noen planker :wink:
Nå har det der ekkle "hvite" som faller ned fra himmelen holdt på i flere dager, jeg går ikke ut i slikt vær.
Heldiggrisen, jeg har en firbeint venn som må luftes tre ganger daglig!
Jeg blir inneslutta og får farlige tanker. Jeg vil ha sol og sommer. :smash: Ikke det der "Hvite"
Jeg også, så jeg forsøker å holde meg unna kontroversielle tråder her på forumet!
Et godt råd: Bruk båten hele året. Det hjelper garantert på humøret. :wink:
Jaaa! Hadde en bare hatt en båt som egner seg til det. En kalesjebåt som min Saga 27 egner seg neppe til det bruket her på Østlandet.

Men om 7 uker er det sjøsetting dersom ikke havnen i Son er fylt med is!

:flag:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ski, hva er det? Hadde noen planker som gikk i containeren for noen år siden. Vanskelig nok å holde seg på beina på dette ekle hvite uten at en skal balansere på noen planker :wink:

Skigåing utvikler balansen og gjør det til en lek å balansere på smale dollbord om sommeren! :wink:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Men om 7 uker er det sjøsetting dersom ikke havnen i Son er fylt med is!

:flag:

Lars H.

åå . . . bare 7 uker... nå må jeg få fingeren ut og begynt å gjøre noe med denne arbeidslista mi!!!!

https://baatplassen.no/i/baatdb.pl?db=defau...;view_records=1

Jeg må seriøst få begynt...

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Admiralen, brakk ankelen for 2 år siden, balanserende på tynne pinner ned en liten bakke, som var dekket av slikt "Hvit"

Det ødela en hel sommersesong i båten,

Jeg ønsker den globale oppvarmingen velkommen.

Vårt vakkre vestland vil bli rene rivieraen :seeya:

Enkelte ting gjør man seg ferdig med i barndommen... ski blant annet gjorde jeg meg ferdig før fylte 16.... Er greit med alt som er gjort..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jef er vist kjærringa mot strømmen jeg. Bor man som meg på østlandet og er velsignet med ei hytte på fjellet, ja så synes jeg det faktisk er langt trivligere enn å sitte i i 3x9 meter og ikke kunne finne på så mye. Båt er laget for sommeren :flag: (Nå har det jo kommet slike flotte carving ski som selv mor klarer å svinge med og langrenn klarer alle.)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Tydelig at noen ikke kan bli gammle nok fort nok, dem om det!
Tenker du på meg, så tar du helt feil! Mange år håper jeg virkelig å få med meg, men gammel - nei, det har jeg aldri tenkt å bli! (Fruen er forresten pt. på besøk hos sin mor på 92 år som er 100% oppegående i toppen. Hun blomstrtet opp da svigerfar vandret for noen år siden i en alder av 90 år. Hun tar seg gjerne en tur sammen med en venninne, begge med gåstol ned til Kr.sund sentrum for middag med rødvin).

De fleste av oss kommer vel til å gå i barndommen på "gamle dager", men for meg som ikke ennå ikke er blitt voksen i en alder av 65 år, blir forhåpenligvis ikke den overgangen stor. Ahahahaaahaa!!! Lev livet mens du kan! (selv i denne depresjonstiden mens en venter på ny båtsesong)

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Enkelte ting gjør man seg ferdig med i barndommen... ski blant annet gjorde jeg meg ferdig før fylte 16.... Er greit med alt som er gjort..

fikk man låne Mor o Far's.... "akkja" först vid den åldern??.......

eller er det så, att det er en viss ålder for o kunne ta "lappen" for dette?? :giggle::giggle:

sorry Knut kunne ikke dy meg :wink:

Gunga som var på 'Vidda' förre helg på ski...helt otroligt ingen vind o klarblå himmel :smiley::smiley:

-kan bare slåss av en dag på sjön :yesnod:

S/Y Gunga Din

Det sies at Ola Nordmann er født med ski på beina, men det må da være utrolig "ubehagelig" for fødende mødre?

Lars H.

Hei gode Lars! :seeya:

Jeg pleier å si at hvis nordmenn er født med ski på bena, så skjedde fødselen om bord i en båt! I så fall kunne jo mora ha skiene utenfor rekka. Da ble det jo ikke så ubehagelig antar jeg. :lol:

Mine ski gikk også i containeren for mange år siden, men det irriterte meg at plastski egner seg så dårlig som peisved!

Ellers ser det dårlig ut for de lange seilasene til sommeren. Det er oppdaget sprekker i begge topplokkene på Volvoene og prisen på reparasjonen tilsier at sommeren tilbringes i båthavna! :headbang:

Hilsen Syvert :cryin:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
I så fall kunne jo mora ha skiene utenfor rekka. Da ble det jo ikke så ubehagelig antar jeg.
Nå tenkte jeg ikke på de skiene moren hadde på beina, mer på de ungen ble født med!
Mine ski gikk også i containeren for mange år siden, men det irriterte meg at plastski egner seg så dårlig som peisved!
Jeg har irritert meg over at mine utmerkede Madshus ski av tre med hardvedkanter ikke ble brukt i peisen men havnet i containeren.

Lars H.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...