Jump to content

Båtfolk blir litt frustrerte når det er lenge siden de fikk seile.

Jawik

Recommended Posts

Tenker du på meg, ....

:nonod:

Sliter litt med denne, blir det ikke litt bred "skiføring" om sommeren? Kommer selvfølgelig an på bredden på båten...

Tenkte vel at det holdt å balansere på dollbordet på den ene siden av båten, i allefall kun en side av gangen! :wink:

Som trøst for de som drømmer om sommer hele året så kan jeg nærmest garantere at man blir lei av den varmen etter noen år! Da vi bodde i Florida så var det rene luksusen de få nettene i året vi kunne slå av A/C'n, åpne vinduet og finne frem dyna! :yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det var dette du skulle tenkt over en gang ekstra før du begynte å røyke igjen :wflag: Mye fine lukkede båter på markedet nå! :flag:

Uarghhh! Du har så rett, kunne gjerne tenke meg en brukt Saga 29. Og om ikke du skulle minne meg på glippen min, så ringte frune som er på besøk hos moren i Kr.sund og fortalte at nå hadde hun ikke røykt på to dager! Og her sitter jeg og pimper øl og røyker som en dampmaskin mutters alene sammen med skipshunden! Arrughhhh . .. !

Lars H. :headbang: :headbang:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Metalock er gode på sprekker, men de er kanskje prøvd?

Kan bare stemme i, de fiksa ei 20 cm lang revne i en Yanmar 3QM30 jeg hadde en gang (utvendig frostsprengt)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Hvis det hjelper Lars, så e du ei pysa, så ikkje klare å slutta, å sutta på den pibå, PYSA::::::: hjalp det :rolleyes: du kan viss du vil. :smash: såpass "Stae" e nok du au.

Visst e eg ein pysa, å de innrømme eg. Men akkurat nå så har eg ikkje någen planer om å slutta å røyge, sell om eg har dårlege samvittighet. Men blir de et nytt opplegg, så blir det hemmelig. Eg sto frem me møje styr her tidligere og de gjekk te he . . Slutte eg, får dåkker ikkje vide det før någen år ittepå! Nei, nå må eg ha meg ein røyg!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Til Syvert: Er det sprekker mellom ventilsetene eller?

Metalock er gode på sprekker, men de er kanskje prøvd?

Hei Gudrun og alle gode venner på BP :seeya:

Tusen takk for gode råd og hjelpsomhet! Det eneste jeg vet at det er sprekk i begge topplokkene og at kjølerne må overhales. Jeg hører til dem som skylder teknisk innsikt og har fem tommeltotter på den ene hånden og fem gulrøtter på den andre. Dette vil si at jeg er avhengig av at et verksted gjør jobben. De prisene jeg har fått på sveising av toppene, alternativt å bytte begge toppene, krever en krisepakke eller to! Takket være de gode rådene jeg har fått fra deg og andre, har jeg i alle fall en mulighet for å foreslå noen billigere alternativer enn de forslagene jeg har fått hittil fra verkstedet.

Så nok en gang: Tusen takk! :yesnod:

Hilsen Syvert :smiley::flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...