Jump to content

Ønsker forslag til alarm i båten


Helge H

Recommended Posts

Jeg har en Scand 360, 2007 mod, som jeg ønsker å montere alarm i. Primært bør dette være en god bevegelsesdetektor som utløser lydalarm og sender tekstmelding når uvedkommende går inn i båten. Sekundært kan den inkludere sporing, tenningsbryter, etc., men det er uvedkommende i cockpit som er det viktigste for oss - både når vi har båten på marinaen og når vi er på tur.

 

Jeg har sjekket litt rundt Defa, og vil gjerne høre om noen har erfaring med denne eller andre typer. Tips, kommentarer og forslag mottas med takk!

Link to post
Share on other sites

Mange her på BP som har den GSM alarmen fra Clas . O , se egen lang tråd om saken .Den skal være bra å billig , så har en gjeng her inne satt inn alarm med camera.Sender bilder så fort noe beveger seg , kan også få lyd fra båten ,Det camera er genialt da , ok pris også .Var vel snakk om 1.990- , men egen tråd om den saken også .Leit litt her på forumet ,så finner du masse om alarmer . Har nettopp fått meg ny båt som det er alarm i , men har ikke snoka noe om den enda.Husker ikke en gang hva den heter,men den er FG godkjent .Da er dem plutselig mye dyrere , mener jeg å huske .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Mange her på BP som har den GSM alarmen fra Clas . O , se egen lang tråd om saken .Den skal være bra å billig , så har en gjeng her inne satt inn alarm med camera.Sender bilder så fort noe beveger seg , kan også få lyd fra båten ,Det camera er genialt da , ok pris også .Var vel snakk om 1.990- , men egen tråd om den saken også .Leit litt her på forumet ,så finner du masse om alarmer . Har nettopp fått meg ny båt som det er alarm i , men har ikke snoka noe om den enda.Husker ikke en gang hva den heter,men den er FG godkjent .Da er dem plutselig mye dyrere , mener jeg å huske .

 

Tine IV

Hei Tine IV! Takk for fin input. Du snakket om "se egen tråd til saken". Fant ikke no' tråd, jeg...? :confused:

Link to post
Share on other sites

Mange her på BP som har den GSM alarmen fra Clas . O , se egen lang tråd om saken .Den skal være bra å billig , så har en gjeng her inne satt inn alarm med camera.Sender bilder så fort noe beveger seg , kan også få lyd fra båten ,Det camera er genialt da , ok pris også .Var vel snakk om 1.990- , men egen tråd om den saken også .Leit litt her på forumet ,så finner du masse om alarmer . Har nettopp fått meg ny båt som det er alarm i , men har ikke snoka noe om den enda. Tine IV

 

Jeg ga rundt 800 på Netthandelen.no.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

C-Pod fungrer bra, men det er ikke av de billigste løsningne. Denne har også innebygd sporingsenhet. I stedet for å kommunisere direkte til brukerens telefonen går kommunikasjonen via en server, enten med gprs eller sms. Dette gir høyere sikkerhet siden også manglende kommunikasjon gir alarm.

 

http://www.c-pod.com/

 

Belamarin, norsk importør

Redigert av abbor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...