catano Startet 8.Februar.2009 Del på Facebook Startet 8.Februar.2009 Hei. Ikke vet jeg om det blir 15 hk så dette kan jo også korrigeres. Jeg fikk en slik motor da den ikke har gnist, den har fungers perfekt i alle år, men nå i forige uke var den død. Så når jeg først må skru på den er det av interesse å trimme den samtidigt. jeg er ikke sikker på model, men slutt av 1990 tidlig 2000 mod Jeg søkte i tidligere tråder, men finner ikke noe om dette så her trengs det hjelp. kjekt om noen legger inn link til tidligere emner på denne eller kort beskriver hva som må til av job, deler og ca kr Er det noen som også har erfaring med problemet gnist på disse motar jeg med glede råd. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
JanS/EIR Svart 8.Februar.2009 Del på Facebook Svart 8.Februar.2009 Tror jeg ville ha begynt fra en ende, f.eks plugg-pluggledning-coil osv. innmaten under svinghjulet og en event."hjerne" bør kanskje fagfolk se på? En annen sak er denne trimmingen. Greit at det kan være artig med en knop eller to ekstra på GPS'n, men motoren blir neppe like langvarig etter trimming, slik er det med den tingen, jeg ville latt det være------ mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Droll Svart 8.Februar.2009 Del på Facebook Svart 8.Februar.2009 (redigert) Jeg fikk en slik motor da den ikke har gnist, den har fungers perfekt i alle år, men nå i forige uke var den død.Så når jeg først må skru på den er det av interesse å trimme den samtidigt. jeg er ikke sikker på model, men slutt av 1990 tidlig 2000 mod Første oppgave blir å finne ut eksakt årsmodell + selve modellen ( Mariner hadde 13 stk 10 hk modeller det året...) Neste trinn blir å se igjennom denne feilsøking guide, er godt mulig du kan feilsøke denne motoren relativt lett med enkle midler. Når motoren igjen går kan du begynne å tenke på "trimmingen"......... Du kan da begynne med å finne ut hvilken modell du har....forskjellen opp til 15 hk kan være så enkel som et litt innstrøpt innsug, kan også være du trenger en annen forgasser, MEN det kan også tenkes at du ikke kan gjøre noe.. men motoren blir neppe like langvarig etter trimming, slik er det med den tingen, Sant nok med ordentlig trimming, her KAN han ha en motor som bare en nedstrøpt litt, her blir det bare å slippe løs de ekstra hestene som ikke har fått lov til å komme ut før..... Arne Kjetil Redigert 8.Februar.2009 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
catano Svart 8.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2009 Takker så langt, skal ordne det slik at jeg bruker borremaskinen på svinghjulet mens jeg leter etter hvor gnisten blir av. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
rhummels Svart 14.Februar.2009 Del på Facebook Svart 14.Februar.2009 Hei! Visst det er en "Viking" er det bare å fjerne en metallplate bak forgasseren, så er den 15HK. Hvis det er en Magnum må du ha ny forgasser. Merk at det finnes for forskjellige motorblokker: 210CC på 6-9.9hk & 262CC på 10 & 15HK'en. Det er ikke mulig å få 15HK av 210CC blokken. 10 Viking & Magnum er nedstrupet 15HK, og det har dermed ingen ulemper at "skru opp igjen" til 15HK. Tenningsproblem på disse motorene er et velkjent problem. Mangler du tenning på ene pluggen, er det ofte "CD-boksen". Mangler du helt tenning, eller at den bare går på lavt turtall, er det "statoren" (strømspolen under svinghjulet). Det er også noen som har problem med salt i stoppbryteren på styrekulten. Finner du frem serienr på motoren kan du finne ut nøyaktig hva du har ved å legge det inn her: www.brunswickmarineemea.com og klikke på "Check Registration" R Sitér dette innlegget Link to post
Severin83 Svart 7.August.2015 Del på Facebook Svart 7.August.2015 Liten oppfølging på denne litt eldre posten. Har søkt litt men har ikke helt funnet svar på det som blir snakket om her. Gitt at en har funnet at det er 262CC med en "10" HK forgasser (Jeg har funnet at jeg har en Mariner Magnum 10HK fra 1994, bruksanvisningen var det krysset ut for 262CC). Da må en ha en "ny" forgasser som det står. Er det så enkelt som å kjøpe en 15HK forgasser på samme motormodell og bytte den? Eller er det mer som skal til? Har søkt litt på nettbutikkene for å finne rett forgasser, men var ikke helt enkelt for en lekmann. Antar at istedenfor å søke på deler til en 10HK Mariner Magnum fra 1994, så skal en vel kjøpe forgasseren til en 15HK Mariner Magnum fra 1994? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.