Jump to content

Noen som vet hvilken seilbåt dette er?

jupan

Recommended Posts

Så denne på havna i Kopervik i dag, under søndagsturen. Den likte jeg godt og den så helt forlatt ut. Det var et tlfnr i ruta som jeg noterte.

Lurer på hvilken båt det er. Håper det er mulig å tyde ut fra det elendige bildet ;)

Så ut som en kraftig bygget båt, med en god rigg. Vet ikke hva det var men den gav meg en god-feeling. Hehe, hadde jo vært artig om den skulle være til salgs.

JRO

PS! Det er den lille seilbåten, ikke katamaranen jeg mener. (red.anm.)

dsc00077.jpg

Redigert av JRO (see edit history)

Er enig med deg der "Ask". Den er tung og sein til å være katamaran. Seilvinkelen begynner på 60 og slutter på 130 grader, frustrerende!! Seilte på Kryss? og slør med en en større slik Lagoon fra BVI til Spania (fra vest til øst over atlanteren). Og fikk prøvd den i 3 dager i storm også, den tåler ikke torsjonskreftene som oppstår imellom skrogene i slikt vær på en skarp slør. Og vil påstå at den ikke tåler seiling i kuling i lengre tid heller, på kryss? og slør.

Redigert av De Cåsta (see edit history)

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Ask, iforhold te min båt så er alle raske :lol:

Men er du sikker på at du vil ha ein båttype med så lite plass i hekken som dei gamle? Ein av dei tinga eg irriterer meg over er nettopp dette. Neste båt skal ha akterkabin(er). Stikkøya er egentlig bare egna som stuerom. Og forpiggen min får eg klaustrofobi av. Men nå vett eg iallefall koss neste båt ikkje skal vera.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Men er du sikker på at du vil ha ein båttype med så lite plass i hekken som dei gamle? Ein av dei tinga eg irriterer meg over er nettopp dette. Neste båt skal ha akterkabin(er). Stikkøya er egentlig bare egna som stuerom. Og forpiggen min får eg klaustrofobi av. Men nå vett eg iallefall koss neste båt ikkje skal vera.
Eg vurderte denna, før eg kjøpte f 24. stussa o på plass utnyttelsen, men fine båtar.

Dei fleste nyare 30' har jo mye plass ombord.

Hadde ikkje kjøpt lagoon nei, heller denne eller denne, sikkert billig.

Redigert av sodne (see edit history)

stå i ro båt!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...