Gunga Din Svart 21.August.2013 Link til dette innlegget Svart 21.August.2013 den va go........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sjanti Svart 23.August.2013 Link til dette innlegget Svart 23.August.2013 Jeg har nettop kjøpt båt med en FM S22 bensinmotor (12-16 HK). Selger opplyste at den skulle gå på 98oktan med blyerstatning. 98oktan er litt vanskelig å få tak i. Er det noen som vet om den kan gå 95blyfri med blyerstatning??? Sitér dette innlegget Link to post
Treskolars Svart 23.August.2013 Link til dette innlegget Svart 23.August.2013 Bare bruk 95 oktan , det går helt fint. Min S 15 går på det Sitér dette innlegget Link to post
Sjanti Svart 25.August.2013 Link til dette innlegget Svart 25.August.2013 Takk for svaret. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 25.August.2013 Link til dette innlegget Svart 25.August.2013 Hei. Når det gjelder blyerstatning trur eg det ikkje er naudsynt på S-serien. Dei var konstruert med det i tankane. Trur eg las det i FM boka. Dette kan med fordel bekreftast av andre. God motor du har fått deg, det er sikkert!! :-D Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Børsy Svart 27.August.2013 Link til dette innlegget Svart 27.August.2013 Noen gode råd? Min S-15 C 101 A 4,5.hk. olje kommer ut av fordeleren når motoren går. Tok idag ut fordeleren,demonterte hele fordelerhuset,stusset litt at det ikke var en simring i bakkant av akselen som driver stiften. Det kunne se ut at her manglet en o ring. Fant en o ring som passet perfekt. Mont og startet opp.potte tett i 10 min også var lekkasjen der igjen. Noen her som har hatt samme problem ? Sitér dette innlegget Link to post
Treskolars Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Har ikke hatt det problmet på min S-15. Men fordeler, det er det ikke på min. Er det noe annet du mener? Sitér dette innlegget Link to post
Børsy Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Har ikke hatt det problmet på min S-15. Men fordeler, det er det ikke på min. Er det noe annet du mener?Problemet er løst. Det var ikke montert en simring under stifteplata.tok en tlf. Til Petter hos Fredrikstad motor.han sier da er det glemt å mont simringen. Ny simmring ble levert her i Horten pr. Bastøferga kl 12.45 snakk om service. Ikke skulle jeg betale for delen heller.Fordelerhuset er nå montert og alt knusk tørt igjen. Ps.nede på venstre side sitter fordeleren din med stiften. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Det er God service! Med stor G! :-D Godt at det ordna seg. :-) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Treskolars Svart 31.August.2013 Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 Børsy, det er tenningshuset du mener og DA er jeg med. Flott at du fikk fikset det. Hvilken årsmodell er din motor? Det er nemlig en liten forskjell i gearet på de.Min, som er 73 mod har en markant ulyd under bakking, men konstruktøren sier den skal være sånn. Har du den lyden, eller har du vribar propell ? Sitér dette innlegget Link to post
Børsy Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Børsy, det er tenningshuset du mener og DA er jeg med. Flott at du fikk fikset det. Hvilken årsmodell er din motor? Det er nemlig en liten forskjell i gearet på de.Min, som er 73 mod har en markant ulyd under bakking, men konstruktøren sier den skal være sånn. Har du den lyden, eller har du vribar propell ? Unnskyld mitt sene svar, men er ikke innom her hver dag. Jada jeg har vribar propell,men ingen ulyd. Aner ikke hvem årsmodell motoren er fra men det kunne vært intr.å vite. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.