M/S Bastard Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Nei, det er Sabb det Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 9.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Nei, det er Sabb det vil du ha svinghjul............ing? Merkelig at du beholder og vil ha en Fm da må snart innrømme nå Sitér dette innlegget Link to post
Gabba III Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Glad jeg har både FM og Sabb da, burde holde en stund! Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 9.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Glad jeg har både FM og Sabb da, burde holde en stund! Javist når sabben stopper har du jo Fm og da trenger du jo aldrig flere motorer Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Lenge leve FM Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 e det FM Mattsson du mener Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
FM 8-12 Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Hota mej inte Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 FM o AM er noe jeg har på bilradion......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
FM 8-12 Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 har mp3 spiller både i båt og bil da radio bare er snakk...akkurat som dette he he Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
FM 8-12 Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 FM Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 FMen er fin når den går den... og solid bygget, men en bensinmotor stopper jo bare man blåser på den, eller får litt motsjø Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 JA er litt eni der at de er litt dårlige har hatt fm skjøl ikke fornøyd skal aldri ha enn sånn en igjenn. Derimot SABB verdens beste motor uslitteleg mn angående fm motorer liker ingen dem vi pleier å si:fm = fankens merakkel eller rett å slett Bare JALLA Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 3.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2009 her nere på sørlandet i lille flekkefjord Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 4.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2009 hahaha!! jeg har hatt FM 12-16, den slo ikke an deretter kjøpte jeg snekka på bilde her, med en knællgo sabb 2g. den er jaggu super, alltidvarene, bra og best den! helt rå altså!;) Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 5.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2009 jepp jepp lenge leve sabb bare dem som hadde bensin motorer hadde skjønt det Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 5.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2009 båt og bensin hører ikke sammen...:P Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 5.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2009 En FM går da myye penere Startet forøvrig ved at en flue løp på svinghjulet?? Dårlig komp= Dårlig efekt, lite lyd og liten fart!! Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 5.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2009 der er jo beviset på at fm ikke holder... svinghjulet til en sabb får du f**n ikke rundt om du ikke har brukt ventilløfteren! hah Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 13.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Klarer dere virkelig og få stopp på en FM pga sjø er dere enten helt borte i tåken ang rent bensinsystem ellers har dere plasert tanken for lavt i forhold til motor Kan da ikke klandre en motor for menneskers innkompetanse Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 min FM stoppet hele tiden for jeg hadde ikke penger til bensin. j**la dritt motor Sitér dette innlegget Link to post
ColinD Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 Lenge leve FM Nå ser det ut til at noen har begynt å blåse liv i det gamle FM-merket igjen. Delelager og overhalinger. Noen som vet mer? www.fm-motor.no Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 11.April.2009 Link til dette innlegget Svart 11.April.2009 (redigert) Hei, Vi må skille mellom Bensin og Diesel motorer. På bensinfronten er FM, Marna, Sleipner, Alda, osv best. Menst på Diesel fronten er det SABB! FM er ekte vare, og driftsikre. Varer evigt. Men!; Magnet må vere rein og i god stand, god tennplugg, god komperesjon, ren bensin, god forgasser som er riktigt stilt. Er dette her i orden, så er det den mest driftsikre motor (Sammen med Marna, Sleipner, Alda osv) som er. (Bensin) Eg sjølv har diesel motor. SABB er best! (Diesel/Semidiesel) Redigert 11.April.2009 av Diesel248 (see edit history) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Teisten-Øyna Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 så sant så sant mn sabbene sviver jo av bare gammel vane men det er litt mer styr med fm osv og sabben er jo veldig enkel og bruke Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Nå bli det usaklig her FM er en bra motor. Er det noen som har problemer med at den stopper eller ikke går pga andre årsaker så bør dere se på vedlikeholdet. FM'en krever en falltank. Dvs at bensintanken må stå høyere oppe enn forgasseren. Hvis ikke får man problemer med drivstofftilførselen. Magneten må jo være i orden. Og som tidligere FM eier så opplevde jeg at toppakningen røyk en gang. Men det tok meg 1,5 time å bytte ny Gåen toppakning=dårlig komp. Men en tight motor har du ikke sjans å starte den "lett" på svinghjulet. I såfall må du "klunke" den rikelig Min konklusjon: FM er bra, og jeg hadde en 8-12 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.