nroo7 Startet 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2009 hei har nylig kjøpt en 24 ancas queen daycruiser, den har ikke noe navn til tross dens alder 68mod. Finner ikke noe jeg syns passer selv og tenkte kanskje dere har noen forslag, gjerne noe med litt humor Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 Gompen, eva1, bøtta, (u)trygg, bølgepetter....for og nevne noen. He he Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 B'ankens Queen... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
nroo7 Svart 8.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2009 he he den var fin Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Nei og nei, båter skal ha navn etter stjerner eller til nød andre himmellegmer. Nå kan ikke alle båter hete Sirius eller Jupiter (dette er en planet), men det er mange stjerner å velge i. Northen star er kanskje det vanligste av de celestiske navnene i utlandet. Hva med Rigel ? Vakker blå stjerne i stjernebildet Orion ? En liten planet ? Ceres ? (heller ikke noe uvanlig båtnavn). Hva med Vega ? Lista er veldig lang. Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
All Smiles Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 68;an Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 eller kanskje Uranus. he he Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Nei og nei, båter skal ha navn etter stjerner Dolly Parton Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Nils1 Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 og hvis båten er liten - kan du kalle den for Dolly Halvparten Sitér dette innlegget Link to post
Erik Sjon Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 hahaha Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 (redigert) Den skal ha navn etter EN stjerne, Gunga Din, ikke TO Redigert 9.Februar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Hvis du har tenkt å skaffe deg VHF, hadde jeg valgt et navn som er fonetisk godt. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Syndefloden Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 eller kanskje Uranus. he he Knise-fnis... I can see uranus... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Frivakten Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Oldemor Resirculation - Resirkulert Eller iht. tidligere tittel og model: Ancas Queen og mht. forna dar: Dronningmoren Still Floating Queen Ghost Queen Anybodys Queen? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
FM 8-12 Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 hva med elisabeth hun var da dronning.... Sitér dette innlegget Link to post
Quris Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Jeg tok navnet til guttungen med en vri. Oskar = fra norrønt Asgeir = gud spyd. Spyd på Latin = Quris. Ble et ålreit resultat. Tar du for deg en latinsk ordbok eller ordliste på nett, finner du mange artige ord. Men dette er jo veldig smak og behag. Jeg er i alle fall svak for latinske ord og betydninger. Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 13.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2009 takker dere alle for fine svar, hittils må jeg vel si at ghost queen tiltaler meg mest. Men vil gjerne ha fler forslag Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 13.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2009 dronningen? hva skal du kalde ho hjemme da? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Etter å ha lest denne tråden og brukt et av tipsene her, fant jeg navn til min båt. Har egentlig vært i tvil om det er passende med navn på en såpass liten båt , men nå fant jeg da et... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Valianto Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Hva ble det da Kjetil1 ? Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Bearded Beast Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 bolle-blåsa er nok navnet du ser etter Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Hvis du glad i musikk så kommer du kanskje på noe som kan passe? Var vel Skipper Worse som hadde slikt navn på sin båt. For egen del så har vi ikke fastsatt navn på vår ennå men arie 39 fra Matteus pasjonen passer. Erbarme dich, mein Gott Oversatt til engelsk Have mercy, my God, for the sake of my tears! See here, before you heart and eyes weep bitterly. Have mercy, my God. Fremføres kontinuerlig av hele mannskapet fra seil settes til de er nede igjen. Kan med fordel også fremføres av de vi treffer på vår vei. Hilsen redd og nybakt fokkeslask. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Hvis du har tenkt å skaffe deg VHF, hadde jeg valgt et navn som er fonetisk godt. Har vurdert Aprilsnarr. Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 min forrige båt bar navnet alma, den jeg har nå heter almato. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.