Jump to content

Noen som har erfaring med windy 8800 ?


KaRsK

Recommended Posts

Skroget tåler godt 40 knop og med en Volvo kad 44 vil jeg tippe at du greit vil klare 35 knop. Med en motor på rundt 200 HK. vil du nok slite med å komme over 30 kn. Max det betyr en marsfart på på 22-23 knop noe som er i minste laget. Blir nok vansklig å få solgt en sånn båt igjenn da. Min W 8000 med en Kad. 42 230 HK har en max fart på 36 kn.

 

Orginalt så står det nok ofte bensinmotorer i disse båtene Volvo V8 er mye brukt. jeg tror det finnes en 7,4 l på 330 HK det vill sparke godt unna.

Redigert av Finn Erik Helberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gå inn på Windyklubben.com og les.......... Der finnes det flere som har erfarig med disse båtene.

Det er jo helt avhengig av hva en skal bruke båten til, men jeg hadde nok foretukket en W 9800 de ligger ikke mye over i pris og er en helt annen tur og familiebåt.

Mange av de som har hatt en W 8800 går over til W 9800 . De er også lettere å finne med diselmotor.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Her kommer litt fakta om motor på Windy 8800: med 7.4L 330 hk blir det en max fart på 40 knop og med en volvo 8.2 gsi og dpx drev med dem minste propellene som faktisk blei for stor med 1:1.78 så og 500 omd i manko blei max farten på 45 knop :-) ( da var Windyen en fantastisk båt å kjøre) og så blei de en VOLVO KAD 44 til slutt og der er toppfarten på 34 og kruser på 3200 omd på 29-30 knop:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...