Jump to content

Slitte ventiler aqd41A volvopenta


Willing 31

Recommended Posts

Hei alle sammen lurer på om det er vanelig eller normalt att ventilene bør byttes på en AQD volvo41A etter bare ca 2200 timer? Har ht toppen inne til sjekk for innsugsventilene hos Sentrums diesel Tromsø. dem ringte i dag og sa att eg bør bytte både innsugs ventilene og eksosventiler på grunn av att de er på minmum av tykelse på talerkenen no nor dem har slipt dem. Er det noen som hvet hva det vill koste innsugs og eksosventilere.

Willing 31

Link to post

Jeg betalte 1725,- for 10 ventiler til min båtmotor i fjor. Dette var hos firmaet Motorteknikk i Oslo.

Ventilene som jeg skulle ha, er også brukt i en del bilmotorer. Jeg var dermed ikke avhengig av å kjøpe orginale marinedeler.

 

Hvis du kjøper ventiler i orginale Volvo Penta esker, kan du sikkert multiplisere denne prisen et par-tre ganger (minst).

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post

Vær oppmerksom på at ventiler kan være av varierende kvalitet alt etter driftområdet maskinene er bygget for. En marinemotor kan f.eks ha en bedre kvalitet på ventilene enn samme maskin levert som lastebilmotor. En marinemotor kjører i konstant "motbakke" og ventilene må tåle høyere temperaturer. Eksosventiler som blir utsatt for all for høy temp kan bli skålformet, de blir utette og man brenner setene og ventilene.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...