REM Svart 12.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2009 Støpekoden på blokka har ingen ting ned modellbetagnelsene å gjøre. VP bruker den samme blokka til en rekke forskjellige modeller. Koden står på et skilt ved siden/under dieselpumpa. Finner du den ikke der er den ramlet av. 41A har 16:1 i komp. og eksosbrems og ryker tildels mye ved oppstart. Mer jo kaldere det er. 41B har 17:1 i komp, uten eksosbrems, andre type dyser, annen svingningsdemper, annen type stempler, og ryker mye mindre 41P har i utgangspungtet den samme spesifikasjonene som B, men deler og funksjoner er forbedret. Gjerne HS1 gearkasse. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Pelle Parafin Svart 12.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2009 41P har i utgangspungtet den samme spesifikasjonene som B, men deler og funksjoner er forbedret. Gjerne HS1 gearkasse. Har hydraulisk gearkasse,er det det HS1 står for?Motoren er totalt røykfri. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 12.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2009 det som er støpt inn er : 1 000 923 B2 REM - sikkert riktig som du sier. Men synes det er rart at på motorere jeg vet er A står det A i støpen der KaRsK har B2.. er det tilfeldig. På min motor som var B sto det B i støpen. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 13.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2009 Takker for svar . lurer allikevel hva tallene betyr hvis det ikke har noe med type å gjøre .. kan jeg kontakte VP og få nytt skilt til motoren ? kanskje ved å opplyse dem om den støpte koden ? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 13.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2009 Kanskje dette er skiltet :) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 13.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2009 Du har nok vært litt for raus med lakken Det ser forresten ut som om det er preget noen tegn i godset rett bak skiltet, kan dette være serienummeret? På vår 41B er det også en klisterlapp der serienummer og modell er angitt. Dette er limt oppå termostathuset. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
KaRsK Svart 13.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2009 må nesten se etter senere :) vet ihvertfall at det ikke lengre er noe klisterlapp på termostathuset .. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2009 Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
KaRsK Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Nei ikke noe skilt hos meg lengre .. ( det skiltet på bildet mitt var jo dieselpumpa) hehe har sendt en mail til VP for å spørre om hvordan i huleste jeg kan få fatt på motornummer og produksjonsår .. ser forresten at rem har samme tallene som meg i støpen.. så de kommer jeg ikke langt med Men kan ihvertfall gå ut i fra at det er en B mod 89 mod eller nyere .. noen andre som vet en annen måte å finne ut av dette på? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Jeg har slitt med samme problem, fikk da høre at det er skrevet et nummer med tusj på innsiden av babord motorfeste foran (det stemte) og sendte dette til en kontakt hos VP Gøteborg, som jeg fikk fra Drevia - men kunne ikke gi meg svar på hvilket serienummer. VP Norge - håpløst der også Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 så hvis man en kald og skummel kveldstund stjeler seg en slik motor og rett og slett tar av det skiltet .. så har man plutselig en motor som ingen kan si er stjålet ... hmm , virket da altfor enkelt.. men skal nå se etter om det står skrevet noe på motorfestet også :) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Du MÅ skru av motorfeste. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 14.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2009 Du MÅ skru av motorfeste. ikke problem , motoren er ute av båten :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.