Patton Startet 10.Mai.2004 Del på Facebook Startet 10.Mai.2004 På min VP MD21A er det i tillegg til eksosslange fra eksosmanifoilen en 1" slange som også leder vannkjølt eksos (uttak på selve manifoilen). Slangen går parallellt med hovedslangen og har et eget utløp/skroggjennomføring. Hovedslangen er ny/godkjent for dette bruk, men den tynne er en armert plastslange som i følge TESS tåler en temp på 60 grader. Jeg vet fra tidligere postinger på dette forum at noen av dere har temperaturføler på eksosbendet (Ingar?). Skulle gjerne visst om jeg bør bytte ut eksisterende med en som er mer beregnet på vannkjølt eksos (ideelt sett burde jeg selvfølgelig det, men ny slange koster sin vekt i gull...). Har gjort ganske mange oppgraderinger på båten i vår, så budsjettet er i ferd med å bli kraftig overskredet, kanskje ikke uvanlig for båteiere....) Spørsmålet er altså hvor mange grader vannet i slangen ved eksosbendet holder? Jeg lurer også på hvorfor VP har denne patenten med en stor og en liten eksosslange? Mvh Patton Sitér dette innlegget Link to post
Akira Maru Svart 12.Mai.2004 Del på Facebook Svart 12.Mai.2004 Jeg har samme motor, men fra Peugeot. Her går det kun et hovedrør ut fra manifold. Hva sier termostaten din? På min Peugeot har jeg en 72 graders termostat. Vannet ut av blokka har ikke høyere temp, men varme fra eksos/manifold kan være svært høy. Ut av eksosrøret har jeg ca. 40 grader, dvs etter vannlås og bend. Hadde gått for en slange med annen kvalitet enn armert plast! Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.