Christina 3 Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Hei. En temperatur giver med alarm har 2 tilkoblingspunkter. Antar at den ene er til instrumentet som er "en variabel motstand". og den andre er til alarm. Regner med at alarmuttaket legger uttaket direkte til jord ved "alarmtemp" . Er dette riktig tenkt ? Gjelder samme prinsipp oljetrykksmåler med alarm ? F.eks http://www.kdtrading.no/tradingshop/produc...b426c221120c35a Quote Link to post
Christina 3 Posted February 11, 2009 Author Share Posted February 11, 2009 Tusen takk .... Da er det bare å bestille ny tempgiver slik at alarm for dette virker Quote Link to post
Cerveza Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Jeg har byttet temp og oljetrykksgiverne på motoren min, til slike med alarm og indikator-utgang. Orginalt var det bare alarm. Vær obs på at en oljetrykksgiver med indikator og alarm gjerne vil være fysisk større enn en giver med bare alarm, jeg fikk problemer med å montere min pga det. Quote Link to post
Christina 3 Posted February 11, 2009 Author Share Posted February 11, 2009 Ok....men det går nok bra. Oljetrykksbryteren som sitter der er med alarm, men den piper i tide og utide, så det er vel noe galt med den. Derfor bytter jeg den bare ut med en ny. Den som sitter der ligner veldig på de fra vdo. Husker ikke hvilket merke instrumentet er, men det er muligens vdo det å. Der tempgiveren skal sitte er det god plass etter hva jeg kan huske så det går nok greit. Det som er det værste blir vel å finne ut gjengedimensjon og type Skal bli godt å få dette skikkelig i orden Quote Link to post
Recommended Posts