Dieselboy Startet 11.Februar.2009 Del på Facebook Startet 11.Februar.2009 Noen her inne som vet om noen, som vet om noen som vet av en topp til Scania DS 8 ?? Har selv lett rundt om, men finner ingen som kan hjelpe. Har snakket med Nogva og Scania motor, men denne delen er utgått. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Ja den har vel gått ut men er det spesielle topper til marine eller kan den erstattes med en bil-topp? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Dieselboy Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Det skal ikke være forskjell på toppene......enten det er for bil, båt eller industri Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Har hatt 2 topper til "visning" men dem var sprukket begge 2 Dette var topper fra en lastebil. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Det krydde jo av biler og busser med DS 8, Ring Scania på Kløfta (Akershus?) og spør etter Truls i "bruktbua", han kan helt sikkert hjelpe deg Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Dieselboy Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Disse toppene sprekker fra boringen til ventilsetene, mot hullet til brennstoffventilen. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 spør etter Truls i "bruktbua" Kan nesten ikke vente til det blir i morgen ...... takk for tips ! Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Send meg en IM hvis han ikke kan hjelpe deg så skal jeg sjekke opp litt mer Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Dieselboy Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Den er grei Kingsea ! Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Jeg føler meg rimelig sikker på at du kan bruke topp fra D7. Ihvertfall hvis det er tre topper på motoren. Jeg mener det kun er boringen som er forskjellig fra D7 til D8. Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 En ting til....... Ved marinutgaven av denne motoren så er det sjøvannspumpe, varmeveksler, vannkjølt manifold som er tilleggsutstyr, eventuellt oljekjøler. Toppene er de samme. Per Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 11.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Ja....D 8 har 3 topper.....hmm jasså...fra D 7 ? Men det er vel like vanskelig å finne topper til ? Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 11.Februar.2009 Del på Facebook Svart 11.Februar.2009 Dette er nok vanskelige deler å skaffe i dag ja, men hvis en farter litt på landsbygda så kan en se gamle Scania lastebiler og noen busser over allt, men selvfølgelig ingen når en ser etter dem bevisst selvfølgelig. Jeg har forresten aldri hørt om topper som har sprukket. Hvis du finner et storbilsopphuggeri så tror jeg du er på sporet etter toppene dine.. Per Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 12.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Jeg fant, jeg fant !! Ørje Auto og Bildemontering har visst litt av hvert liggende....... Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Hvis du ikke har handlet alt, så her er et alternativ: Finn.no Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.