Jump to content

Servicedeler til yanmar fra usa hvor?

Geirh

Recommended Posts

Jeg har tidligere brukt Shipstore.com.

Skulle i går kjøpe noen stav sink anoder, men frakta ble like dyr som varene - så jeg avventer litt. Vi har skrevet litt om dette i tråden: https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=389865

OBS: Beklager, ser at du allerede har nevnt Shipstore.com. Poenget er at du må kjenne til betegnelsen.

Jeg kjøper filtre fra Lekang på Såner. Jeg skal se hvor jeg har kjøpt V-belter (har foreløbig 10 i reserve).

Jeg antok det siden du har en Flem 350.

Dersom du ser i den andre tråden jeg viste til, ser du hvordan vi der tilpasser våre egne stavsink anoder.

Prisen på 12 mm diameter blir omlag kr 10 per stykk forutsatt at du har messingmutteren.

Jeg har regnet at alle på motoren kommer på ca 80-90 kr, mens pris hos Yanmar - ifølge Lotus - nå ligger på ca 650 kr (inklusive messingmutre).

Jeg antok det siden du har en Flem 350.

Dersom du ser i den andre tråden jeg viste til, ser du hvordan vi der tilpasser våre egne stavsink anoder.

Prisen på 12 mm diameter blir omlag kr 10 per stykk forutsatt at du har messingmutteren.

Jeg har regnet at alle på motoren kommer på ca 80-90 kr, mens pris hos Yanmar - ifølge Lotus - nå ligger på ca 650 kr (inklusive messingmutre).

Takk for det da er det bare og se om jeg klarer og finne filter som er billigere :confused:

Må også finne ut målene på sinkstavene....at jeg ikke tenkte på det når de var nye

Redigert av Geirh (see edit history)
Jeg har målene - no problem, de står forøvrig i den andre lenken som jeg viste til.

Hvilken type giroljekjøler har du?

Det skal være en eller to stavsinkanode i noen av dem.

Dessuten bør du sjekke om det skal være stavsinksnode i lydpotta di.

Nå sitter jeg hjemme men det er 4 sinker totalt ingen i "Potta" girtypen er ZF-8IVTV

Jeg handlet sink til yanmar`en hos Boatzincs.com for kort tid siden.

Imponerende, 90minutter etter at ordren var sendt mottok jeg mail om at varene var sendt.

Ordren ble sendt inn en fredag og torsdag uka etter var pakken ankommet postkontoret.

Prisen ble ca 350 pr. sett (5 stk), min lokale forhandler skal ha 698.-

http://www.boatzincs.com/yanmar_engine.html

Jeg ser også at det selges service kit i USA til hyggelige priser (190$), men yanmar har etter det jeg kan se lagt ned forbud mot å selge til Norge... :headbang:

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...