Geirh Startet 12.Februar.2009 Del på Facebook Startet 12.Februar.2009 Har lest her på båtplassen om bestilling av filter,sinck+++ fra usa men finner det ikke igjen. Noen som kan si meg en grei plass å bestille fra? Har vært inne på shipstore.com men synes det er vanskelig og finne det jeg trenger. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Jeg har tidligere brukt Shipstore.com. Skulle i går kjøpe noen stav sink anoder, men frakta ble like dyr som varene - så jeg avventer litt. Vi har skrevet litt om dette i tråden: https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=389865 OBS: Beklager, ser at du allerede har nevnt Shipstore.com. Poenget er at du må kjenne til betegnelsen. Jeg kjøper filtre fra Lekang på Såner. Jeg skal se hvor jeg har kjøpt V-belter (har foreløbig 10 i reserve). Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 12.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Glemte å skrive at jeg har Yanmar 6LYA-STP Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Jeg antok det siden du har en Flem 350. Dersom du ser i den andre tråden jeg viste til, ser du hvordan vi der tilpasser våre egne stavsink anoder. Prisen på 12 mm diameter blir omlag kr 10 per stykk forutsatt at du har messingmutteren. Jeg har regnet at alle på motoren kommer på ca 80-90 kr, mens pris hos Yanmar - ifølge Lotus - nå ligger på ca 650 kr (inklusive messingmutre). Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 12.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 (redigert) Jeg antok det siden du har en Flem 350. Dersom du ser i den andre tråden jeg viste til, ser du hvordan vi der tilpasser våre egne stavsink anoder. Prisen på 12 mm diameter blir omlag kr 10 per stykk forutsatt at du har messingmutteren. Jeg har regnet at alle på motoren kommer på ca 80-90 kr, mens pris hos Yanmar - ifølge Lotus - nå ligger på ca 650 kr (inklusive messingmutre). Takk for det da er det bare og se om jeg klarer og finne filter som er billigere Må også finne ut målene på sinkstavene....at jeg ikke tenkte på det når de var nye Redigert 12.Februar.2009 av Geirh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Jeg har målene - no problem, de står forøvrig i den andre lenken som jeg viste til. Hvilken type giroljekjøler har du? Det skal være en eller to stavsinkanode i noen av dem. Dessuten bør du sjekke om det skal være stavsinksnode i lydpotta di. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 12.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Jeg har målene - no problem, de står forøvrig i den andre lenken som jeg viste til.Hvilken type giroljekjøler har du? Det skal være en eller to stavsinkanode i noen av dem. Dessuten bør du sjekke om det skal være stavsinksnode i lydpotta di. Nå sitter jeg hjemme men det er 4 sinker totalt ingen i "Potta" girtypen er ZF-8IVTV Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Du skal nok ha 5 sinker i motoren. 2 små i hovedkjøleren. 2 små i oljekjøler, den ene sitter under og er vanskelig å se. 1 stor i ladeluftkjøler. Jeg skifter de 2 i oljekjøler 2 ganger i året, resten 1 gang pr. år. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 12.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Det kan hende du har rett Mix skal sjekke etterpå men jeg kjøper en pakke med Yanmarforhandler og da har jeg en til overs,selv om det er fagfolk som skifter. Er ikke sikker på om det er 5 eller 6 i den pakken men sjekker senere. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Det er 5 i den pakken fra Yanmar. 4 små, 1 stor. Akkurat passe. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Og prisen? Ca 650 NOK. Gjenger du dem selv er prisen ca NOK 80. Sitér dette innlegget Link to post
Geir_M. Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Jeg handlet sink til yanmar`en hos Boatzincs.com for kort tid siden. Imponerende, 90minutter etter at ordren var sendt mottok jeg mail om at varene var sendt. Ordren ble sendt inn en fredag og torsdag uka etter var pakken ankommet postkontoret. Prisen ble ca 350 pr. sett (5 stk), min lokale forhandler skal ha 698.- http://www.boatzincs.com/yanmar_engine.html Jeg ser også at det selges service kit i USA til hyggelige priser (190$), men yanmar har etter det jeg kan se lagt ned forbud mot å selge til Norge... Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 12.Februar.2009 Del på Facebook Svart 12.Februar.2009 Noen som vet om det finnes Zink til motoren og gearet som er i min båt? Det er en Yanmar 4LH-HTE 140 HK 3,5 liter. KM5A gear... skal dette ha noen zinkanoder? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Tommy_H. Svart 22.Mars.2009 Del på Facebook Svart 22.Mars.2009 Og prisen? Ca 650 NOK.Gjenger du dem selv er prisen ca NOK 80. Kjøpte de 5 sinkanodene igår hos Bildøy Motor. De var nå steget til 1233 kroner. Havnet i sjokk og betalte bare i beflippelsen. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.