Marulf Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Er på jakt etter tester av Ibiza 20 touring. Har søkt på nettet uten å lykkes med det. Noen som vet hvor jeg kan finne dette? Quote Link to post
Ben Sin Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Jeg kan ikke hjelpe deg med noen test, men jeg testet den selv i sommer med 150 hk Evinrude to takt. En båt jeg likte veldig godt. Smarte løsninger og godt bygget. Kabinen er trang, men Ibiza legger vekt på å bygge lave båter med gode sjøegenskaper og da blir det slik. Gikk godt i sjøen, og satt bra i svingene. Husker at jeg synes den var kompakt. Ellers så synes jeg den hadde relativt høy planingsfart. Under 20 knop var ikke gunstig med denne motoriseringen ihvertfall. Toppet på drøyt 40 knop. Uproblematisk. Skal vi bytte til en daycruiser noen gang, kommer jeg nok til å kikke på Ibizaen igjen. Quote Link to post
Seilaren Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Hva lurer du på. Har en god del erfaringer... Med 135hk Honda 4-takt. Fikk den i 42 knop sist jeg testet farten. I tillegg til det Østkyst Hustler nevner så slår båten ganske kraftig i motsjø. Men alt i alt en veldig pen og god båt. Jeg synes også den er litt for "fisefin". Quote God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Marulf Posted February 12, 2009 Author Share Posted February 12, 2009 Kjøpte meg en brukt Ibiza like før jul 1998mod med 135hk mercury 2 takt V6. Har ikke fått testet den enda og gleder meg som en unge til våren. I den lange ventetiden kunne det vert moro å lese noen tester og se hva andre mener om båten jeg har kjøpt. Quote Link to post
beauty of aqua Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 seileren:at du fikk den opp i 42 knop med en 135 hester er svada! da må dere isåfall ha blitt trukket av en nor-tech el. i tillegg Quote mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Seilaren Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 seileren:at du fikk den opp i 42 knop med en 135 hester er svada! Tja. Hører du har peiling.... Honda sin 135Hk er MYE sterkere enn Suzuki son 150hk som blir levert på denne båten nå. Dette sier også Norges (verdens?) største Ibiza forhandler. Quote God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
beauty of aqua Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 ja, for honda sine motorer har jo alltid vært kjent for å være kjempe spreke Quote mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Mouche Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Hadde en slik fra 1995 til 1998 med en 150hk Johnson to-takter med Raker stålpropell og ingen tvil om at den gjorde over 40 knop! Kabinen er trang, båten slår en del i motsjø, men bra kvalitet, solid og sosial båt med god innredning er min erfaring etter tre somre med båten. Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Seilaren Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 ja, for honda sine motorer har jo alltid vært kjent for å være kjempe spreke Jaja. Dine subjektive meninger kan du få lov til å sitte å glede deg over. Men nå har jeg kjørt denne båten med den motorer nesten hver helg 4 somre på rad, så jeg vet veldig godt hva jeg snakker om...... Quote God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
beauty of aqua Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at dette er litt vel optimistisk du vet vel at selv om det står 42 knop på knoptelleren,så er det ikke sikkert at det stemmer overens med gpsen.. Quote mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Seilaren Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Jeg har målt med tre GPSer... Så ikke prøv deg..... Slaget er tapt.... Quote God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
ibiza fan Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Har en ibiza 19 touring jeg synes den går godt i sjøen slår litte, en meget god båt av meget høy kvalitet min er 1996 mod min gjør 36 knop med en 115 hk suzuki 4-takter. test se vimenn båt i fra 2008. dette er meget gode båter min andere ibiza. Quote Link to post
Marulf Posted February 13, 2009 Author Share Posted February 13, 2009 På min båt står det som nevnt en 135 hk mercury. Denne går i følge forrige eier 40 + gps knop med standard propell. Om Honden da er kraftigere og kanskje også har en bedre propell er det vel ikke usannsynlig at den går 42 på en god dag? Har du link til testen fra Vi-menn Båt? Kan ikke finne denne jeg.... Quote Link to post
o.b.lix Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Ibiza 20 Touring/sport har arvet skroget sitt fra Joda 5700, som jeg hadde noen år. Veldig flott skrog, men noe høy planingsterskel. (i min joda stode det 130 hk mercruiser og den ga 35 knop). Ikke problem å kjøre i høy sjø! Quote Link to post
Mouche Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Ibiza 20 Touring/sport har arvet skroget sitt fra Joda 5700, Men både forlenget og modifisert. Tilfeldighetene ville ha det til at min bror hadde en Joda5700 samtidig med at jeg hadde min Ibiza20 Touring. Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Marulf Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 (edited) Takker for tilbakemeldinger på egne erfaringer med denne båten. Har enda ikke funnet noen tester av den. Synes det er rart at jeg ikke finner noe på nettet på en så populær båt. Håper fremdeles på gode tips... Edited February 14, 2009 by Marulf (see edit history) Quote Link to post
ibiza fan Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 test se vimenn båt i fra 2008 den nye modelen men skroget er de samme Quote Link to post
Marulf Posted February 20, 2009 Author Share Posted February 20, 2009 Jeg kan ikke finne dette inlegget i VI-menn 2008. Noen som kan hjelpe meg med dette? Quote Link to post
ibiza fan Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 den testen ligger ikke på nett kun papir utgave av blade vimenn båt i fra 2008 på min båt stode 135 hk mercury da jeg kjøpte den. den gjorde 40 knop i følge forje eier dette er meget gode båter på sjøen går meget fint . Quote Link to post
Recommended Posts