Jump to content

Test av ibiza 20 touring, hvor finner jeg det?

Marulf

Recommended Posts

Jeg kan ikke hjelpe deg med noen test, men jeg testet den selv i sommer med 150 hk Evinrude to takt. En båt jeg likte veldig godt. Smarte løsninger og godt bygget. Kabinen er trang, men Ibiza legger vekt på å bygge lave båter med gode sjøegenskaper og da blir det slik. Gikk godt i sjøen, og satt bra i svingene. Husker at jeg synes den var kompakt. Ellers så synes jeg den hadde relativt høy planingsfart. Under 20 knop var ikke gunstig med denne motoriseringen ihvertfall. Toppet på drøyt 40 knop. Uproblematisk.

Skal vi bytte til en daycruiser noen gang, kommer jeg nok til å kikke på Ibizaen igjen.

Hva lurer du på. Har en god del erfaringer... Med 135hk Honda 4-takt. Fikk den i 42 knop sist jeg testet farten.

I tillegg til det Østkyst Hustler nevner så slår båten ganske kraftig i motsjø. Men alt i alt en veldig pen og god båt. Jeg synes også den er litt for "fisefin".

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Kjøpte meg en brukt Ibiza like før jul 1998mod med 135hk mercury 2 takt V6. Har ikke fått testet den enda og gleder meg som en unge til våren.

I den lange ventetiden kunne det vert moro å lese noen tester og se hva andre mener om båten jeg har kjøpt.

seileren:at du fikk den opp i 42 knop med en 135 hester er svada!

da må dere isåfall ha blitt trukket av en nor-tech el. i tillegg :giggle:

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

seileren:at du fikk den opp i 42 knop med en 135 hester er svada!

Tja. Hører du har peiling....

Honda sin 135Hk er MYE sterkere enn Suzuki son 150hk som blir levert på denne båten nå.

Dette sier også Norges (verdens?) største Ibiza forhandler.

Fritjof Brandt

Hadde en slik fra 1995 til 1998 med en 150hk Johnson to-takter med Raker stålpropell og ingen tvil om at den gjorde over 40 knop!

Kabinen er trang, båten slår en del i motsjø, men bra kvalitet, solid og sosial båt med god innredning er min erfaring etter tre somre med båten.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

ja, for honda sine motorer har jo alltid vært kjent for å være kjempe spreke :lol:

Jaja. Dine subjektive meninger kan du få lov til å sitte å glede deg over.

Men nå har jeg kjørt denne båten med den motorer nesten hver helg 4 somre på rad, så jeg vet veldig godt hva jeg snakker om......

Fritjof Brandt

trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at dette er litt vel optimistisk :giggle:

du vet vel at selv om det står 42 knop på knoptelleren,så er det ikke sikkert at det stemmer overens med gpsen..

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Har en ibiza 19 touring

jeg synes den går godt i sjøen slår litte, en meget god båt av meget høy kvalitet

min er 1996 mod min gjør 36 knop med en 115 hk suzuki 4-takter.

test se vimenn båt i fra 2008.

dette er meget gode båter min andere ibiza.

På min båt står det som nevnt en 135 hk mercury. Denne går i følge forrige eier 40 + gps knop med standard propell.

Om Honden da er kraftigere og kanskje også har en bedre propell er det vel ikke usannsynlig at den går 42 på en god dag?

Har du link til testen fra Vi-menn Båt? Kan ikke finne denne jeg....

Ibiza 20 Touring/sport har arvet skroget sitt fra Joda 5700, som jeg hadde noen år. Veldig flott skrog, men noe høy planingsterskel. (i min joda stode det 130 hk mercruiser og den ga 35 knop). Ikke problem å kjøre i høy sjø!

Ibiza 20 Touring/sport har arvet skroget sitt fra Joda 5700,

Men både forlenget og modifisert. Tilfeldighetene ville ha det til at min bror hadde en Joda5700 samtidig med at jeg hadde min Ibiza20 Touring.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

den testen ligger ikke på nett kun papir utgave av blade vimenn båt i fra 2008

på min båt stode 135 hk mercury da jeg kjøpte den. den gjorde 40 knop i følge forje eier

dette er meget gode båter på sjøen går meget fint .