Jump to content

Test av ibiza 20 touring, hvor finner jeg det?

Marulf

Recommended Posts

Jeg kan ikke hjelpe deg med noen test, men jeg testet den selv i sommer med 150 hk Evinrude to takt. En båt jeg likte veldig godt. Smarte løsninger og godt bygget. Kabinen er trang, men Ibiza legger vekt på å bygge lave båter med gode sjøegenskaper og da blir det slik. Gikk godt i sjøen, og satt bra i svingene. Husker at jeg synes den var kompakt. Ellers så synes jeg den hadde relativt høy planingsfart. Under 20 knop var ikke gunstig med denne motoriseringen ihvertfall. Toppet på drøyt 40 knop. Uproblematisk.

Skal vi bytte til en daycruiser noen gang, kommer jeg nok til å kikke på Ibizaen igjen.

Hva lurer du på. Har en god del erfaringer... Med 135hk Honda 4-takt. Fikk den i 42 knop sist jeg testet farten.

I tillegg til det Østkyst Hustler nevner så slår båten ganske kraftig i motsjø. Men alt i alt en veldig pen og god båt. Jeg synes også den er litt for "fisefin".

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Hadde en slik fra 1995 til 1998 med en 150hk Johnson to-takter med Raker stålpropell og ingen tvil om at den gjorde over 40 knop!

Kabinen er trang, båten slår en del i motsjø, men bra kvalitet, solid og sosial båt med god innredning er min erfaring etter tre somre med båten.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

ja, for honda sine motorer har jo alltid vært kjent for å være kjempe spreke :lol:

Jaja. Dine subjektive meninger kan du få lov til å sitte å glede deg over.

Men nå har jeg kjørt denne båten med den motorer nesten hver helg 4 somre på rad, så jeg vet veldig godt hva jeg snakker om......

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

På min båt står det som nevnt en 135 hk mercury. Denne går i følge forrige eier 40 + gps knop med standard propell.

Om Honden da er kraftigere og kanskje også har en bedre propell er det vel ikke usannsynlig at den går 42 på en god dag?

Har du link til testen fra Vi-menn Båt? Kan ikke finne denne jeg....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...