Jump to content

TV og DS båtlivets redning eller forbannelse ?


oslofjord

TV og DS båtlivets forbannelse ?  

120 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Har ikke tv ombord, og kommer heller ikke til å få det. Vi voksne ser svært lite på tv uansett, og poden har brukt opp kvoten i løpet av vinteren. Hos oss er det mye bøker ombord, noe det virker som om alle er fornøyd med.

 

Vi har dog med en DS, som brukes når det regner eller når vi går lange strekk. Jeg kan forstå at en 8-åring ikke syntes det er like spennende med havutsikt som det vi gjør.

Link to post
Share on other sites

Er det en eller annen som kan fortelle en stakkar hva DS er for noe?

Lars H.

(pensjonist)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Er det en eller annen som kan fortelle en stakkar hva DS er for noe?

Lars H. (pensjonist)

 

I min verden har DS alltid hatt betydningen DampSkip. Men det er mulig at jeg må oppdatere harddisken min for å følge med. Min "best guess" vil være at det i moderne sprogdrakt betyr DameSykkel eller kanskje Dritt-Sekk . . . .

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

OK, så har jeg stemt også da... Men føler kanskje at noen av svaralternativene var noe på siden av det spørsmålet egentlig dreide seg om... nemlig oss som faktisk BOR i båten (for det var vel bobåtlivet det var snakk om her egentlig?). Det kan være greit å følge med på nyhetene på TV til tider, likeså se en DVD film... eller når ungene bor her et par uker i slengen så må det jo for all del være lov å spille DS av og til... eller gitar...?? Regner med at enkelte av dere andre har TV hjemme også, eller DVD spiller for den del...? :lol:

Neida, TV blir slett ikke brukt hver dag... men båten blir det (har ikke bobåt type båt sjøl om jeg bor i den)!! Og internett... tja, hvordan kunne jeg ellers følge med her... eller på mailen...?

Regner med at de fleste skjønner hva jeg mener! :flag:

Redigert av Maskinmeisteren (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...