oslofjord Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 (edited) Blir livskvaliteten ombord høynet med tv, Nintendo DS og annen elektronikk . Det er jo flere tråder som har fokus på hvordan de skal få tv i båten. Edited February 12, 2009 by salt (see edit history) Quote Link to post
JanS/EIR Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Det ble da litt mer "livat" her inne etter at salt lærte seg å lage poll? Ler meg skakk av og til. Og joda--jeg har stemt også. mvh JanS Quote Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
avmønstret5 Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Ja den var litt artig, men hva med en som "avslører" hva båtfolk egentlig bedriver når de er på båtferie...fisker, leser, mekker, hekker osv? Noe for deg Salt? Quote Link to post
Kodvaag Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 På avsnittet "Er nintendo DS en velsignelse for bobåtlivet ?" ...så har du glemt å legge til alternativet: "Ja, jeg navigerer etter den." Quote Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
oslofjord Posted February 12, 2009 Author Share Posted February 12, 2009 Ja den var litt artig, men hva med en som "avslører" hva båtfolk egentlig bedriver når de er på båtferie...fisker, leser, mekker, hekker osv? Noe for deg Salt? God ide....den store båtfritidspollen kommer snart.... Quote Link to post
NOR_Gandsfjord Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Trodde DS stod for 'dekkssalong' (eng Deck Salon) jeg. Skulle til å svare ja - det ødelegger seilgleden med en sånn klump foran cockpit. Men nå ser jeg at det er noe annet som menes. (Tenkte nemlig at de som har dekkssalong gjerne har TV inni der også...) Quote S/Y Surprise Link to post
EiSvIn Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Har ikke tv ombord, og kommer heller ikke til å få det. Vi voksne ser svært lite på tv uansett, og poden har brukt opp kvoten i løpet av vinteren. Hos oss er det mye bøker ombord, noe det virker som om alle er fornøyd med. Vi har dog med en DS, som brukes når det regner eller når vi går lange strekk. Jeg kan forstå at en 8-åring ikke syntes det er like spennende med havutsikt som det vi gjør. Quote Link to post
Lars H. Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Er det en eller annen som kan fortelle en stakkar hva DS er for noe? Lars H. (pensjonist) Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Poseidon Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 (edited) Er det en eller annen som kan fortelle en stakkar hva DS er for noe?Lars H. (pensjonist) I min verden har DS alltid hatt betydningen DampSkip. Men det er mulig at jeg må oppdatere harddisken min for å følge med. Min "best guess" vil være at det i moderne sprogdrakt betyr DameSykkel eller kanskje Dritt-Sekk . . . . Edited February 13, 2009 by Poseidon (see edit history) Quote Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
EiSvIn Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Nintendo DS, en liten spilldings... Wiki om DS Quote Link to post
Maskinmeisteren Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 (edited) OK, så har jeg stemt også da... Men føler kanskje at noen av svaralternativene var noe på siden av det spørsmålet egentlig dreide seg om... nemlig oss som faktisk BOR i båten (for det var vel bobåtlivet det var snakk om her egentlig?). Det kan være greit å følge med på nyhetene på TV til tider, likeså se en DVD film... eller når ungene bor her et par uker i slengen så må det jo for all del være lov å spille DS av og til... eller gitar...?? Regner med at enkelte av dere andre har TV hjemme også, eller DVD spiller for den del...? Neida, TV blir slett ikke brukt hver dag... men båten blir det (har ikke bobåt type båt sjøl om jeg bor i den)!! Og internett... tja, hvordan kunne jeg ellers følge med her... eller på mailen...? Regner med at de fleste skjønner hva jeg mener! Edited February 13, 2009 by Maskinmeisteren (see edit history) Quote Link to post
oslofjord Posted February 13, 2009 Author Share Posted February 13, 2009 egentlig dreide seg om... nemlig oss som faktisk BOR i båten (for det var vel bobåtlivet det var snakk om her egentlig Mulig dårlig formulert..men jeg men jeg mente det utvidede bobåtbegrep...altså også de som sover i båten i ferien Quote Link to post
FM 8-12 Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 både drikker, fisker, juger og hekker...åja hekker MASSE Quote Link to post
Maskinmeisteren Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Mulig dårlig formulert..men jeg men jeg mente det utvidede bobåtbegrep...altså også de som sover i båten i ferien Forstod vel det etterhvert ja... og det var det jo andre som hadde gjort før meg, så det er nok heller jeg som er av den treige sorten istedet. Quote Link to post
Recommended Posts