Jump to content

Motorlabber Summer Family

Sjeldenutpå

Recommended Posts

Hei :smiley:

Sendte endel mail tidl i vinter til min 15 forskjellige forhandlere med spørsmål om labber til min båt. Bare 3 svarte.

Den ene var så overbevisende og erfaren att det føltes trygt uten målskjema osv....

Nå ser eg att de han "pleide levere" til summer family 27 med 120 kh fordsabb, ikkje passer :headbang:

Har sendt mail til han i dag, og håper han svarer-og kan hjelpe med evt bytte labber sjølv om det er 1-2mnd siden :rolleyes:

Noen med slik båt som VEIT kva labber som passer på erfaringsbasis?

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Hei.

Jeg har selv Summer Family og fikk skiftet motorlabber bak på motoren med hjelp av en mekaniker på Os. Han sørget for å få tak i de som passet min motor type Ford 2725E. Skjønte det slik på han at det ikke var lett men han ordnet alt og skiftet dette for meg for en ok pris.

Du kan jo forsøke å ta kontakt med han selv. Firmaet heter Telnor Vest og holder til i Os / Hordaland.

Telnor Vest A/S. Industriveien 61, 5200 OS Tlf: 56306200. Nettside: www.telnor.no

Lykke til.

Hei.

Jeg har selv Summer Family og fikk skiftet motorlabber bak på motoren med hjelp av en mekaniker på Os.

Har du labber framme? har bare eit gjengestag sveiset på en plate og bolta rett i vangen eg..... :confused:

og der er det bare 5cm fra plast til underside motorfeste, blir lav motorlabb det...

Kors finner eg ut kva motoren heiter....veit ikkje om min er 2725 el...

Edited by Sæbø (see edit history)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Motoren min har labber både fremme og bak.

Du finner vel sikkert labber i forskjellige høyder som du kan få tilpasset motorfestets avstand til vangen.

Vil tro at du finner et skilt på motoren din som indikerer hvilken type motor du har. Ellers kan du jo ta et godt bilde av den og legge det in i dette forumet så vil du helt sikkert få svar på hva du har. Tror uansett ikke type motor har noen innvirkning på hvilken type labber du trenger annet enn egenvekten av motoren i forhold til hva labbene er ment å tåle... Håper jeg ikke tar feil her.

. Tror uansett ikke type motor har noen innvirkning på hvilken type labber du trenger annet enn egenvekten av motoren i forhold til hva labbene er ment å tåle... Håper jeg ikke tar feil her.

Dette stemmer. Mål avstanden mellom boltene som holder labbene og tykkelse på bolten som holder motoren.

Da kan du sannsynligvis finne standard labber hos Maritim.no som passer. :yesnod: