Nidelven Tojo Startet 13.Februar.2009 Del på Facebook Startet 13.Februar.2009 Noen som har tips om hvordan det er mulig å få tak i ny tank til Nidelv 24? Har hørt at de korroderer i bunn grunnet manglende drenering. Hvis noen har erfaring med dette hadde det vært fint med tilbakemelding Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Velkommen ombord i det beste båtforumet ever! Jeg har ikke peiling på din Nidelv-tank, men dette er det helt sikkert noen som har. Nidelv24 er ved den mest solgte snekka igjennom tidene, så det er mange som kan mye om den. I min sollux fikk jeg lekkasje fra tanken, og kjøpte meg enkelt og greit en ny på maritim, denne passet ikke der den andre satt, så jeg satte den oppå dørken, under setene og bygde den inn. Ingen som ser den, der ikke rart ut og det beste av alt, jeg fikk tanken høyere enn motoren, og dermed renner dieselen til motoren, i stede for at motoren skal suge. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
torbi Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Noen som har tips om hvordan det er mulig å få tak i ny tank til Nidelv 24?Har hørt at de korroderer i bunn grunnet manglende drenering. Hvis noen har erfaring med dette hadde det vært fint med tilbakemelding Hei, prøv hos plastinvent, den ligger litt utenfor bergen Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Arejane Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Fikk lekkasje i tanken i en tidligere Nidelv 24. Tok den ut, rengjorde den og leverte den til Ryfylke aluminium. De skar av bunnen og sveiset på ny bunnplate. Var tært kun i bunnen, som jo naturlig er. Dette er lenge siden, men du kan jo sjekke med de. Du kan også sjekke med Metallproduksjon, Kvitsøygata 19. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Ilasekspressen Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Ta kontakt med ILAS Marine i Oslo, de lager tanker til Nidelv 24. Hvis du har mål eller skisse av tanken, så lager de en ny i alu eller syrefast. Anbefaler syrefast da disse tåler septik bedre enn alu tanker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.