Jump to content

Den store båtmiddagspollen

oslofjord

Hva og hvordan spiser du middag i båten ?  

122 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Mat er viktig på tur, undertegnede tar seg av matlaging ombord. Bortsett fra en tur i fjor når vi hadde med en kokk til Skagen, han skulle ordne mat på turen.... Vi dro fra Arendal på kvelden, pga vindretning og dårlig med motor begynte vi turen på slør ut Tromøysund(ca10 Nm), kokken gikk igang med middagslaging, båten lå rett og fint. En time senere var vi ved østerenden av Tromøya, jeg og kompisen min som satt i cockpit hadde glemt kokken når vi skulle dreie rundt mot Skagen, la om kurs og dro inn på seilene, da sa det kladank og det ble helt stille nede i byssa, kokken kikket forundret opp på oss :lol: Det viste seg at han hadde laget masse Tapas som han hadde lagt på sølvfat på kartbordet :lol: All maten lå nå på dørken, bortsett fra noen få ting som fortsatt var i komfyren...så ikke noen annen løsning enn å degradere han til fokkeslask og ta over byssa selv etter dette... :lol:

.

Jeg gjør så godt som alt selv. Krysset av "andre" på pollen. vil ikke kalle meg for far akkurat....

Men det hender veldig ofte at jeg glemmer å spise, eller rett og slett ikke gidder å lage mat. Da er det godt å treffe Bp folk på sjøen som alltid har noen matrester på lur... :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Matlagingen må jeg stortset ta meg av selv om det skal bli noen kulinarisk opplevelse og inta middagen. Salat og annet kaninfor er ikke sjømansmat og således forbut ombord. Har ved et par anledninger funnet salat i kjøleboksen men den blir øyeblikkelig kastet på sjøen. Vasking er kvinfolkarbeide være seg opvask eller annen vask.

Det blir nok oftest en av disse rettene på Revierhavnen Kro:

Meny

Vi har ingen fast meny men tilbyr i steden en variasjon av retter tilgjengelig på de ulike årstidene.

Vi har likevel endel gjengangere:

– Fiskesuppe :sweat:

– Hvitvinsdampede blåkjell i kremsaus :crazy:

– Hjemmelagde hamburgere :wink:

Vi har også til envher tid 3-4 ulike typer fisk på menyen. Dette er alt fra kveite og steinbit til tunfisk og sverdfisk. :fishing:

I tillegg serverer vi pepperstek, svinesnitzel og lammekoteletter og en stor slager i vår restaurant er hvalbiffen. :yesnod:

Vi har minimum 20 retter hver dag – alt fra smørbrød og foretter til hovedretter og desserter. :cheers_wine:

Etterpå er man såpass mett at man neppe kan kalles sjødyktig på en stund. :wflag:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Matlagingen må jeg stortset ta meg av selv om det skal bli noen kulinarisk opplevelse og inta middagen. Salat og annet kaninfor er ikke sjømansmat og således forbut ombord....... Vasking er kvinfolkarbeide være seg opvask eller annen vask.

Klart dagens beste macho-melding.....men tørr ikke ytre slike meninger i min båt ....da må jeg nok gå planken !

Redigert av salt (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...