oslofjord Startet 13.Februar.2009 Del på Facebook Startet 13.Februar.2009 (redigert) Nest etter været er vel maten det viktigste på båtturen ?? Redigert 13.Februar.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Uenig Dårlig vær ødelegger ikke. Dårlig mat gjør det! Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Mat er viktig på tur, undertegnede tar seg av matlaging ombord. Bortsett fra en tur i fjor når vi hadde med en kokk til Skagen, han skulle ordne mat på turen.... Vi dro fra Arendal på kvelden, pga vindretning og dårlig med motor begynte vi turen på slør ut Tromøysund(ca10 Nm), kokken gikk igang med middagslaging, båten lå rett og fint. En time senere var vi ved østerenden av Tromøya, jeg og kompisen min som satt i cockpit hadde glemt kokken når vi skulle dreie rundt mot Skagen, la om kurs og dro inn på seilene, da sa det kladank og det ble helt stille nede i byssa, kokken kikket forundret opp på oss Det viste seg at han hadde laget masse Tapas som han hadde lagt på sølvfat på kartbordet All maten lå nå på dørken, bortsett fra noen få ting som fortsatt var i komfyren...så ikke noen annen løsning enn å degradere han til fokkeslask og ta over byssa selv etter dette... Sitér dette innlegget . Link to post
oslofjord Svart 13.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Mest oppsikstvekkemde sålangt i pollen er vel at et flertall sier at det "far" som tar oppvasken. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 (redigert) Det var dårlig med alternativer der salt. Jeg kan ikke svare far, barn eller frue. Men dumt å svare "annet" også. Venner har jeg ikke, og engangsbestikk er fyyy. Jeg er noe så enkelt som en mann. Redigert 13.Februar.2009 av Østkyst Hustler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 13.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 (redigert) Enig... Med "far" mener jeg vel mannlig kaptein...med eller uten barn.. Men noen venner har du vel Østkyst Hustler ?? Redigert 13.Februar.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Jeg gjør så godt som alt selv. Krysset av "andre" på pollen. vil ikke kalle meg for far akkurat.... Men det hender veldig ofte at jeg glemmer å spise, eller rett og slett ikke gidder å lage mat. Da er det godt å treffe Bp folk på sjøen som alltid har noen matrester på lur... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
BMP Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Matlagingen må jeg stortset ta meg av selv om det skal bli noen kulinarisk opplevelse og inta middagen. Salat og annet kaninfor er ikke sjømansmat og således forbut ombord. Har ved et par anledninger funnet salat i kjøleboksen men den blir øyeblikkelig kastet på sjøen. Vasking er kvinfolkarbeide være seg opvask eller annen vask. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 (redigert) Det blir nok oftest en av disse rettene på Revierhavnen Kro: Meny Vi har ingen fast meny men tilbyr i steden en variasjon av retter tilgjengelig på de ulike årstidene. Vi har likevel endel gjengangere: – Fiskesuppe – Hvitvinsdampede blåkjell i kremsaus – Hjemmelagde hamburgere Vi har også til envher tid 3-4 ulike typer fisk på menyen. Dette er alt fra kveite og steinbit til tunfisk og sverdfisk. I tillegg serverer vi pepperstek, svinesnitzel og lammekoteletter og en stor slager i vår restaurant er hvalbiffen. Vi har minimum 20 retter hver dag – alt fra smørbrød og foretter til hovedretter og desserter. Etterpå er man såpass mett at man neppe kan kalles sjødyktig på en stund. Redigert 13.Februar.2009 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
oslofjord Svart 13.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 (redigert) Matlagingen må jeg stortset ta meg av selv om det skal bli noen kulinarisk opplevelse og inta middagen. Salat og annet kaninfor er ikke sjømansmat og således forbut ombord....... Vasking er kvinfolkarbeide være seg opvask eller annen vask. Klart dagens beste macho-melding.....men tørr ikke ytre slike meninger i min båt ....da må jeg nok gå planken ! Redigert 13.Februar.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Er det macho å ikke ta vare på kroppen sin ? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Salat og annet kaninfor er ikke sjømansmat og således forbut ombord. Har ved et par anledninger funnet salat i kjøleboksen men den blir øyeblikkelig kastet på sjøen. Så stormsuppe i dårlig vær er forbudt hos deg Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Nei Potet, Gulrøter, Kålror, og Erter et under tvil tilatt. I midlertid må andelen av saltkjøtt og flesk være ganske høy for at stormsuppe kan godkjennes. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Flink til å lage poller du Salt. Måltidene ombord er like viktige og er blant høydepunktene hver dag. Det krever mer planlegging enn hjemme, men det i seg selv er jo bare en morsom utfordring. Jeg verdsetter et stort kjøleskap m/fryserom ombord. NB: Har ikke svart på pollen...syns den var for laang. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Dette var salt kost Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 (redigert) Dette var salt kost Dessverre ikke salt nok. Vi bor jo midt i matfatet! Hva med spørsmålene som angår egenhentet fisk, blåskjell, osv? Ingenting er som en tur "nedunder" og hente opp snacks og råvarer til en fiskesuppe så tjukk som lapskaus Redigert 13.Februar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Kunne jo ikke svare på pollen i det hele tatt. Ingenting er som å fyre opp grillen på land, og lage sin mat er. Den eneste gangen det ikke blir gjort, er når det regner, eller været er for dårlig ellers. Hvorfor er ikke det alternativet med? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 13.Februar.2009 Del på Facebook Svart 13.Februar.2009 Ingen mulighet til å si "både han og hun" på lage mat og oppvask. så var det noen matslag som jeg ikke helt skjønte, men pyttsann. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.