Jump to content

Dieselaggregat - hvilke kan anbefales?

nimbuster

Recommended Posts

Hvis du tenker Bensin, så får du bærbart bensin "gult" kopi av Honda sine Røde til 5000 spenn. 2 KW.

Huff, ble visst helt aggregattråd dette nå :puke:

Men må bare ligge til en ting til innlegget her, er det kun vannkjølt aggregat som er godkjent til instalasjon i båt, er det ikke?

• 3 uker senere...
Obs bygg har forøvrig aggregater på tilbud denne uken. et bensin, 2kw til 1400 kr ......

Jeg kjøpte et slikt etter generatorhavari sist sommer, da jeg i ren fortvilelse måtte ha "nødstrøm" for å berge noen feriedager ombord. Prisen den gangen var ca 1.800 - og det var heller ikke verdt en nikkel mer . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Hva med dette ?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16421067

Blir det for lite med 1,7 kW ?

Den er fin, er på vei inn i min båt nå :cool: (har en lader som trekker 750 W og ditto varmtvann, så dette blir perfekt)

Spørsmål om installering: Det vil bli svært klønete å lage et nytt sugerør ned i tanken for å mate agregatet. Har lurt på å kople meg inn på grovfilteret før motoren, fordi det har to uttak. Men, har også blitt advart mot dette. Det hevdes at man kan risikere at motoren forsøker å suge diesel fra agregatet, isteden fra tanken. Særlig om grovfilteret begynner å bli litt tett. (uttaket er jo etter filteret)

Et annet alternativ er å kople meg inn i slangen før grovfilteret, men vil det være noe bedre??

Alle innspill mottas med takk.

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Nettopp, Det må jo holde: :yesnod:

Du bruker 1,5 kW og den kan levere 1,7 kW kontinuerlig.

Fint gir en tilbakemelding på hvordan det blir etter at du har montert (jeg kan ikke hjelpe med de spørsmålene du har).

Hilsen
Lykkeliten IV 

(på båtjakt)

• 14 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...