Rångepådl Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 En av selgerene for Mase på båtmessa i Bergen anbefalte å bruke byggskum under agregatet (i hulrommet mellom agregatet og skroget) for å minske eventuell resonans støy. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Hvis du tenker Bensin, så får du bærbart bensin "gult" kopi av Honda sine Røde til 5000 spenn. 2 KW. Huff, ble visst helt aggregattråd dette nå Men må bare ligge til en ting til innlegget her, er det kun vannkjølt aggregat som er godkjent til instalasjon i båt, er det ikke? Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Hva med dette ? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16421067 Blir det for lite med 1,7 kW ? Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
roaldbj Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 For de som har mulighet til å besøke Lillestrømmessa nå i mars, så er det flere mindre aggregater på utstillingen. Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Obs bygg har forøvrig aggregater på tilbud denne uken. et bensin, 2kw til 1400 kr og et diesel 3.3kw til 4000 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Obs bygg har forøvrig aggregater på tilbud denne uken. et bensin, 2kw til 1400 kr ...... Jeg kjøpte et slikt etter generatorhavari sist sommer, da jeg i ren fortvilelse måtte ha "nødstrøm" for å berge noen feriedager ombord. Prisen den gangen var ca 1.800 - og det var heller ikke verdt en nikkel mer . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
BMP Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Min erfaring med disse billigaggregatene gjerne kalt Norgesagregat er at de ret og slett er vanvitig dålige. Sitér dette innlegget Link to post
7 knop Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Vetus har gode diesel aggregat 1500 rpm og 3000 rpm Basismotor er Mitsubichi marinemotorer Jeg har et 8 KW aggregat,dvs. 6.4 KW kont. drift, pris: ca 95.000 Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 15.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 Ang. strømaggregat! Du får kun det du betaler for. Billig er Kinadritt Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Hva med dette ?http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16421067 Blir det for lite med 1,7 kW ? Den er fin, er på vei inn i min båt nå (har en lader som trekker 750 W og ditto varmtvann, så dette blir perfekt) Spørsmål om installering: Det vil bli svært klønete å lage et nytt sugerør ned i tanken for å mate agregatet. Har lurt på å kople meg inn på grovfilteret før motoren, fordi det har to uttak. Men, har også blitt advart mot dette. Det hevdes at man kan risikere at motoren forsøker å suge diesel fra agregatet, isteden fra tanken. Særlig om grovfilteret begynner å bli litt tett. (uttaket er jo etter filteret) Et annet alternativ er å kople meg inn i slangen før grovfilteret, men vil det være noe bedre?? Alle innspill mottas med takk. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
LykkelitenIV Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Nettopp, Det må jo holde: Du bruker 1,5 kW og den kan levere 1,7 kW kontinuerlig. Fint gir en tilbakemelding på hvordan det blir etter at du har montert (jeg kan ikke hjelpe med de spørsmålene du har). Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
husky dane 85 Svart 17.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2023 Vilken generator er da som er å annbefale i 2023? ca 2-3kw Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.