tobixen Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 (redigert) Sikkert godt forslag, men en av mine utfordringer er at jeg greier ikke å stå bøyd 90 grader med ei tung bensinkanne på 20 kg i hendene som tar laaaang tid å tømme, får jeg stå oppreist så er det ikke noe problemer. Nei, nettopp. Forslaget mitt er å konstruere kannen slik at du kan legge den flatt og la den tømme seg selv. Lang slange, føres inn i påfyllingshullet, legge ned plastdunken horisontalt, la tyngdekraften jobbe uten manuell inngripen. Jeg har erfaring med slike 25l plastkanner for drikkevann med liten kran på baksiden, de lar seg lett modifisere (lett å få tak i flere korker, ettersom korker til vindusspylevæskedunker er kompatibel, drille hull i lokket, lage til en pakning, føre gjennom en slange, bruke krana på baksiden for lufting), slike kanner er selvfølgelig ikke akkurat godkjent for bensin ... men, jeg skulle tro det skulle være mulig å få til en løsning også med skikkelige bensinkanner. Redigert 16.Mai.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Cissaman Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Denne ser kjekk ut syns jeg: http://www.westsystem.no/p/1896/flon-go-duramax-mpumpe-50-l Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Biltema har hevertpumpe for jerrykanne. Fungerer bra. Mekonomen har for skrukork plastanne. Ikke testet. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
John_Kr Svart 17.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2015 Jeg fant denne, http://www.watski.no/Hevertpumpe-diesel-bensin--115dM, smart med enveisventil og enkel funksjon for å få hevertprinsippet til å fungere... Skal se om jeg finner ei bensinkanne med krane på slik at man kan (som nevnt over) tappe direkte fra kanne til tank. Gratulerer med dagen Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 17.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 (redigert) Problemet løst.... Fikk prøvd hevertslangen i dag (med ventil i den ene enden), dette produktet kan i det høyeste grad anbefales, tømte to stk 25 liters dunker på null time. Det fine med slangen var at du slapp å stå bøyd i 90 grader og blangsere bak på båten, samt at du slapp å søle så mye bensin i båt og sjø. Redigert 17.Juli.2015 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Kenneth82 Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Den fra Watski du linket til? Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 17.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Nei, det ble ikke denne modellen, kjøpte fra MarineTeam, rosa slange med messing ventil, men samme prinsippet som Watski sin slange. Veldig bra greie, rart at jeg ikke har kommet på dette tidligere... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Joltus Svart 17.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2015 Har testet den til 99 kroner på Clas ohlson. Kan hvertfall anbefales på det varmeste. Under to minutter på en 25 liters dunk. Null søl. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Biltema har også en som er tilpasset jerrykanne. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Drivstofftank/Bensinkanne/Jerrykannepumpe-2000035579/ Noen som har testet den? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Joltus Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 Den såg fin ut. Men jerrykanne er ikke aktuelt. Det blir 25 liters plastdunker for meg. Er nødt å ha jerrykanna oppå plasten i båten, og ser for meg at det skal ikke mange gangene til før de tunge metallkannene har satt sine spor. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 18.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2015 forrige eier har løst dette på en fin måte.. han har festet på en slange på ca 1meter på fyllestussen som man har på kanna.. man må ha kanne med lufteskrue på, så tømmer man fortt en 20 litring, jeg står helt oppreist akter og fyller og da er det veldig lett samt ikke noe søl.. heldigvis har vi fått kortpumpe på kaia ca 10min båttur unna hytta nå så da slipper vi kanner til vanlig, om man ikke skal på langtur da, for her i Trøndelag/Møre er det labert med fylleplasser for bensin! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Joltus Svart 19.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2015 For min del handler det utelukkende om pris. På de rette dagene kan eg spare 6-800 kroner på en full tank bare på billigere bensin på vanlig stasjon enn på marinaer rundt om i området. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.