Jump to content

Radiostyrt seilbåt, noen som har tips til kjøp.

Seiljåtten

Recommended Posts

Skulle helst hatt noe som var likt en vanlig havseiler. Rart egentlig at ikke verft låner bort tegningene slik at det kan lages skalamodeller. Skulle likt å ha en detaljert modell av en vanlig havseiler.

Får jeg ikke tak i noe slikt, så er det et godt tips med de ragattabåtene. Siden legges i favoritter :smiley:

Seawind i fra Kyosho.

Vi er noen stykker her i kristiansand som siler litt for gøy med slike båter, ellers er det miljøer på østlandet som seiler.

båten seiler greit i lite og mye vind.

Jeg har den med det sorte forseilet.

Det er gøyest å seile sammen med noen, og det er sosialt.

Båten koster ca 2800,-

radio 500,-

Så er det noen kvelder med lakering å montering.

Mange gode tips, Fairwind 3 er vel foreløpig den beste "brukskunst" som kan plasseres på hytta. Synd det ikke er en X yacht, Swan, Bavaria, Jeannaeu eller noe slikt av nyere dato å plassere på hylla. Ville vært litt kjekt også om båten ikke hadde vesentlig bedre seilegenskaper enn en vanlig havseiler.

Tenk om man kunne skalert ned seilegenskapene til en gjennomsnittlig havseiler på feks. 40 fot, med tilsvarende seilføring og stabilitet. Ser for meg at man da kunne gitt et mini seilkurs fra bryggekanten.

Skulle helst hatt noe som var likt en vanlig havseiler. Rart egentlig at ikke verft låner bort tegningene slik at det kan lages skalamodeller. Skulle likt å ha en detaljert modell av en vanlig havseiler.

Får jeg ikke tak i noe slikt, så er det et godt tips med de ragattabåtene. Siden legges i favoritter :smiley:

Eller du kan høre med Helge på modellbaat.no

Han var ute og seilte med en skalamodell av BB11 sist sommer (mener det var BB11).

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...