lundberg Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Hallå alle sammen. Nu e det så att det visa sig att sabben tagit mer skador av att varit dykkare en først antat. Iof inget som inte låter sig repareras men det blir för omfattande. Så nu går ja i tankar att skaffa mig en 3sylindr perkins tex eller liknande. Âr det då något som ja borde tänka på tex axel o propeller eller kan ja bruka sabbens. Alla råd tas tacksamt imot. 1 st sabb 2g 22 hk kommer att monteras isär o delarna kommer att bytas bort . (ej selgas) Så e det nått ni trenger o har nått båtrelaterat som ni ej brukar som ja ev trenger så send ett im Quote Det är bara idioten som anser sig fullärd. Var det en klok man som sa en gång. Må jag aldrig bli idiot!!!!! Link to post
Superkul Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 jeg ville satt i samme motor - det er enkleste ........ Quote Prosjekt Draco-2100 Link to post
jonn Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Hei, her er motoren som du skulle hatt: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=15935706 Quote Link to post
S/Y EIMY Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Tror den motoren er av eldre årgang, hadde ikke satset mye på denne Quote Link to post
Superkul Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 jeg mente samme type ..... for å slippe all jobben rundt med fester etc etc men hvorfor ikke total overhale den du har - alt blir nytt og bedre en alt annet brukt Quote Prosjekt Draco-2100 Link to post
Pelle Parafin Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Hei, her er motoren som du skulle hatt:http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=15935706 Dette er en 35 hk,vil tippe den er fra tidlig 70 tall, så det er en gammel motor som sikkert har gjort jobben.Har hatt samme type selv med Sleipner gear.Ville ikke satset på noe som er så gammelt. Quote Link to post
lundberg Posted February 15, 2009 Author Share Posted February 15, 2009 Den jag har är i grunn før liten till båten. O så tror jag att det e allt för mycke pengar att øverhala den. Men jag har en perkins d3 på gång för inte allt för mycke pengar så det lutar åt byte. Det jag lurar på är om det e mycke jobb med motorfesten o dyl med ett byte mellan sabb 2g o perkins d3. O kan jag bruka sabbens axel o ev propeller . Eller inebär det att ja må byta axel hylsa o propeller o. Quote Det är bara idioten som anser sig fullärd. Var det en klok man som sa en gång. Må jag aldrig bli idiot!!!!! Link to post
Recommended Posts