blacki Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Forrige helg så var jeg i stavanger og hentet min Dorry32 fot. Tøffet him med den. Probleme mitt var kun at jeg ikke kom til båtplass pga. is. La den ved en gjestehavn (masse plass nå om vinter). Tenkte at der får den ligge til neste uke når mildværet kommer. Har sjekket båten hver dag untatt torsdag (måtte bort den dagen). Og "selvfølgeligt" når jeg kom på fredagen så var fanden ute!! Båten hadde gått lekk og lå med baugen under vann. Aner ikke hva som kan ha skjedd auto lensepumpe var det også. Men Kan vel være kulde/is som har sprengt hull eller noe... (er ikke islagt vann der båten ligger). Anyway. Har siden fredag sittet på telefon rundt omkring for å fixe opptak av båten og transport (et par km bare). Fant en som kunne stille opp men han hadde for liten svak krane. Trenger en på helst 70 tonnmeter. Ellers så var det lite respons siden det var helg etc. (mange som hadde brukt opp kjørelengden sin osv også).... Så nå sitter jeg å ser båten synke *snufs*... Søndagskveld er det meldt vind.. Spørs hvordan det går da... Har een som kan hjelpe meg tidligest på mandags ettermidag. Et anne ting er at det kan være litt håpløst å gjøre det på en hverdag med masse trafikk og busser som vil forbi. Må nemlig sperre hele veien den stunda det tar og få den opp. phu! ble litt mye forklaring her nå. MEn som et langskudd så spør jeg; om det er noen her som vet om mann med stor nok bil til å ta jobben i løpet av søndagen?? Glemet nesten det viktigeste: Må være noen i Karmøy, Haugesunds område. Quote Link to post
Fru Jacobsen Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Kan du ikke få lånt deg en ordentlig lensepumpe i mellomtiden så du får den opp å flyte igjen? Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Suzumar Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 (edited) Puh.. du er i en guffen situasjon. Føler med deg og håper virkelig at dette løser seg for deg. Sender deg noen tanker og ønsker deg lykke til!! Lagt til: Har du forhørt deg med brannvesenet om de kan hjelpe med lensing? Edited February 14, 2009 by Suzumar (see edit history) Quote Link to post
blacki Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 da må jeg lense hele nordsjøen! LIgger nemlig nå sålangt nedi at vannelinja er over vindu (og det enevinduet har tatt kveld...) Hadde rimlig løs fortøying fremme og litt mer stram bak. Quote Link to post
Fru Jacobsen Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Ja det høres veldig guffent ut, men det skal vel være lett å få tak i noe lenseutstyr der borte, gå og spør overalt.. redningsskøyter,taubåter supply.. hva som helst som måtte ligge til kai der borte. Få tak i ei senkepumpe fort som f.. Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
puddingen Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Lite hyggelig situasjon! Men du bør vel uannsett lense den før løfting? Quote Link to post
Fru Jacobsen Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Ok, så får du prøve med tau,spansk takling, bil..hva som helst bare du får løftet den NOE mens du lenser, vær oppfinnsom ellers mister du den nye båten din Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
puddingen Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Jepp!Enig med Kingsea. Her må ingenting være uprøvd! Quote Link to post
blacki Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 (edited) Det som gjør meg mest forbanna er folk som kjører forbi og gliser og synes det er morsomt! Argh! At båten er under vann er ikke noe extremt stor katastrofre forløpig. Skal uannsett bytte/fixe det meste ombord. Edited February 14, 2009 by blacki (see edit history) Quote Link to post
alfb Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Så nå sitter jeg å ser båten synke *snufs*... Søndagskveld er det meldt vind.. Spørs hvordan det går da... Har een som kan hjelpe meg tidligest på mandags ettermidag. Høres ut som det er på tide å få ut fingen Få deg en lensepumpe ombord og er det ikke strøm der bruker du en 12vpumpe og et bilbatteri. (Jeg har en viss du vil låne den) Ang bil ville jeg ringt feks Wee transport. Gi beskjed viss jeg skal sende mobil nr til en av sjåførene på IM til deg. Quote Link to post
Fru Jacobsen Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Jeg føler VELDIG med deg blacki, men det forundrer meg litt at du sitter på nettet og prøver å redde båten din, selv hadde jeg nesten badet i forsøket Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
blacki Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 Høres ut som det er på tide å få ut fingen Få deg en lensepumpe ombord og er det ikke strøm der bruker du en 12vpumpe og et bilbatteri. (Jeg har en viss du vil låne den) Ang bil ville jeg ringt feks Wee transport. Gi beskjed viss jeg skal sende mobil nr til en av sjåførene på IM til deg. Lensing er som sagt for øyeblikket ikke så aktuelt da vannlinja er over ripa frem. Send GJERNE en IM men tlf nr. Quote Link to post
Fru Jacobsen Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Du må bare prøve å jobbe som f**n med å få løfta litt mens du lenser, jobbe jobbe jobbe - ikke gi deg Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
blacki Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 Jeg føler VELDIG med deg blacki, men det forundrer meg litt at du sitter på nettet og prøver å redde båten din, selv hadde jeg nesten badet i forsøket lite jeg kan gjøre uten løftebil. Tro meg! Quote Link to post
puddingen Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 blacki! Kom deg på beina du raske gutt.. Trygle, mas,true om du må.Men få noe gjort fort som svint! Quote Link to post
blacki Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 Du må bare prøve å jobbe som f**n med å få løfta litt mens du lenser, jobbe jobbe jobbe - ikke gi deg Å løfte 5 tonn ca. pluss vann som er ombord og divesre "sugekraft" mot sjøen klarer jeg rett og slett ikke! Quote Link to post
Fru Jacobsen Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Okay, men du trenger ikke en 70 t/m for å redde båten, bare en mindre kran og ei lensepumpe..redningsskøyta har vel begge deler. Ligger ikke den inne i byen? Quote "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
blacki Posted February 14, 2009 Author Share Posted February 14, 2009 Hvor ligger båten da? Karmøy.. Quote Link to post
puddingen Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Ok blacki,skjønner!Lykke til og hold oss orientert. Quote Link to post
Hilmar 2 Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Skulle gjerne hjulpet deg med hevingen. Men du er desverre litt for langt fra min hjemmeplass Prøv å skaff deg noen heveballonger (Evt plastdunker) og få vinduet over vann og få tak i noen Feite pumper Lykke til! Hilmar Quote Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
LALUNA II Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 prøv Rolf Vee transport 98218200 de er hyggelige Quote Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Hvordan går det men denne ...fikk du berget båten Quote Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts