enter4u Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Lei en mobilkran:-) Er du interressert kan jeg kanskje hjelpe deg. Kjører mobilkran til daglig. Men det er kun til løft. Ikke transport. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Har du prøvd Jacobsen ? Hadde eg budd på Karmøy fortsatt skulle eg gjort det eg kunne for å hjelpe deg. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
jupan Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Få tak i en traktor eller hjullaster og en våtdrakt og ei dykkermaske. Få noen feite stropper rundt båten og lett den opp så ripa er over vann. deretter er det lenkegjeng med bøtter og spann. tror jeg har ei 220v anleggspumpe stående. Har våtdrakt og. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 (redigert) Hadde det ikke gått ann å ringt sitt forsikringsselskap i en slik situasjon? Jeg har forresten fått en sugebil (septikbil) til å tømme gamlebåten min en gang, den var på 23 fot og hadde 8000 liter i seg! Du må nok lense før et løft tas uansett! Redigert 15.Februar.2009 av tom-ass (see edit history) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Draco24styling Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Du må uansett være forsiktig med og løfte båten full med vann, det tåler den rett og slett ikke, oppdrift og brannpumper er nok eneste løsning, uansett utrolig trist Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
blacki Svart 15.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 (redigert) Takker for alle forslag her. Båten ligger forsåvidt greit til i morgen. Har da 2-3 stk med stor bil som er villig til å ta jobben. Har tilgang til en bensindreven pumpe så får løfte båten forsiktig med kran til vannkant, og deretter lense som F...! Ang. bensinpumpen så er detl 50/50 om jeg får tak i den i morgen (han karen kommer fra Nordsjøen,men vet ikke når på ettermiddag/kveld han er hjemme). I tilfelle så går jeg enten på biltema og kjøper en der. Koster 1300,- har også en på Jula til 1500,- NOen som har erfaring med disse? Ps. (i tilfelle jeg kjøper en slik pumpe så vil den være til salg etterpå ;) noen lapper billigere en innkjøp da såklart!) :-) Største problemet nå blir å få god tilkomst når den skal løftes opp. Kommer sannsynligvis til å sperre hele veien. Er en del trafikk og ikke minst busser i rute... Får håper jeg kan overtale en av sjåførene til å ta det så sent som mulig på kvelden... En annen utfordring blir vel å få stropper under båten.. jaja.. blir spennede.. I går når jeg kjørte bort for å sjekke så var jeg faktisk fysisk kvalm av hele greia... hehe.. Ang. Forsikring. Nei, har såklart ikke noe forsikring på denne "gamle baljen".. Er jo uannsett et opppussings prosjekt. Kanskje jeg klarer å få lurt et selskap til å forsikre den etter det er ferdigt... FÅr bare gå til verks med godt mot! ( ) Redigert 15.Februar.2009 av blacki (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Kanksje litt overmodig å avertere lensepumpa alt nå? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
blacki Svart 15.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 enter4u skrev: Lei en mobilkran:-) Er du interressert kan jeg kanskje hjelpe deg. Kjører mobilkran til daglig. Men det er kun til løft. Ikke transport. hehe.. du får hive deg i kranbilen så er du kanskje over fjellet til i morgen.. Blir vel litt langt ja.. ;) Men uannsett så er det flott å se at folk bryr seg og vil hjelpe. :-) JGH skrev: Har du prøvd Jacobsen ? Hadde eg budd på Karmøy fortsatt skulle eg gjort det eg kunne for å hjelpe deg. Nok en gang; herlig når folk ønsker å hjelpe. ANg. jakobsen så er en av folka jeg har snakket med derfra. Mulig det bli han.. (må høre om hvem som vil mest ( )... Et typisk problem er at bilene nå har digital kjøreteller og når helgen kommer så er det "kjøreforbud".. Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 15.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Kingsea skrev: Kanksje litt overmodig å avertere lensepumpa alt nå? Tenket tanken da jeg skrev det... Men satser på et den ikke trengs igjen Uannsett så gidder jeg ikke ha slikt stående da det vel bør brukes med jevne mellomrom, ellers så ruster det vel bort.. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Lykke til uansett :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
tom-ass Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Ta masse bilder av "prosjektet" så vi får se det. Spennende å følge slike hendelser! Lykke til! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
blacki Svart 15.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Kingsea skrev: Lykke til uansett :-) Takker! Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 15.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 tom-ass skrev: Ta masse bilder av "prosjektet" så vi får se det. Spennende å følge slike hendelser! Lykke til! "Live" fra oprasjonen her: http://klimg.no.publicus.com/apps/pbcsi.dl...=1&NoBorder Ja, det er faktisk et webcam oevr område der den ligger. Kan skimte den såvidt bak den seilbåten (på dag tid..) Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 ligger den i kopervik? Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 15.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 JRO skrev: ligger den i kopervik? Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 Ang bensindrevet lensepumpe, ta deg en prat med Brannvesenet rett oppi gata. De har slikt utstyr som du sikkert får benytte - så kan de kalle det en øvelse Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 (redigert) Kan man håpe at kranen som synes bak katamaren er og hjelper Blacki nå klokken 17:53? Webkamera Haugesunds Avis Mvh, Kjell Redigert 16.Februar.2009 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Bergen Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 blacki skrev: Ja, det er faktisk et webcam oevr område der den ligger. Kan skimte den såvidt bak den seilbåten (på dag tid..) https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=50330 Båten er jo allerede foreviget på forumet i første innlegg i denne tråden! Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Det kan ikke være samme båten, for den båten i tråden jeg startet, som du linker til i denne trådens innlegg nr 43, er en Semona 30. Den er/var eid av en svenske. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Bergen skrev: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=50330Båten er jo allerede foreviget på forumet i første innlegg i denne tråden! Jøss, må si jeg er imponert over hvor oppmerksomme noen er! :) Lykke til med jobben!!! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 blacki skrev: hentet min Dorry32 fot. JRO skrev: Det kan ikke være samme båten, for den båten i tråden jeg startet, som du linker til i denne trådens innlegg nr 43, er en Semona 30. Se en gang til på bildet ditt JRO! Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 16.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Mission completet! Gikk ok! Vedlig hyggelig kar fra Jakobsen. --- Morsomt bilde i den tråden. Da den fremdeles var flyttende. Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 16.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 LA3939 skrev: Kan man håpe at kranen som synes bak katamaren er og hjelper Blacki nå klokken 17:53? Webkamera Haugesunds Avis Mvh, Kjell stemmer det ja! Tok over 4 timer... Måtte låne pumpe av brannvesenet (dem låner IKKE normalt ut slik. Bare så det er nevnt! Var heldig med en som kjente en som kjente...) Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Bilder fra hevingen ????? Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 16.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Nils1 skrev: Bilder fra hevingen ????? Hadde dessverre ikke tid til det. Var et hel... å få ut vann da pumpa som jag hadde ikke funket som den skulle. Måtte kjøre tulling rundt og snakke med folk om å låne osv. (tid er penger kan man trygt si! Men han karen gav meg en veldig fin pris tilslutt :) ) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.