Jump to content

Opptak/transport av båt. *Haster (igjen..)*

blacki

Recommended Posts

Takker for alle forslag her. Båten ligger forsåvidt greit til i morgen. Har da 2-3 stk med stor bil som er villig til å ta jobben. Har tilgang til en bensindreven pumpe så får løfte båten forsiktig med kran til vannkant, og deretter lense som F...!

Ang. bensinpumpen så er detl 50/50 om jeg får tak i den i morgen (han karen kommer fra Nordsjøen,men vet ikke når på ettermiddag/kveld han er hjemme). I tilfelle så går jeg enten på biltema og kjøper en der. Koster 1300,- har også en på Jula til 1500,- NOen som har erfaring med disse?

Ps. (i tilfelle jeg kjøper en slik pumpe så vil den være til salg etterpå ;) noen lapper billigere en innkjøp da såklart!) :-)

Største problemet nå blir å få god tilkomst når den skal løftes opp. Kommer sannsynligvis til å sperre hele veien. Er en del trafikk og ikke minst busser i rute... Får håper jeg kan overtale en av sjåførene til å ta det så sent som mulig på kvelden...

En annen utfordring blir vel å få stropper under båten.. jaja.. blir spennede.. I går når jeg kjørte bort for å sjekke så var jeg faktisk fysisk kvalm av hele greia... hehe..

Ang. Forsikring. Nei, har såklart ikke noe forsikring på denne "gamle baljen".. Er jo uannsett et opppussings prosjekt. Kanskje jeg klarer å få lurt et selskap til å forsikre den etter det er ferdigt... :lol:

FÅr bare gå til verks med godt mot! ( :diving: )

Redigert av blacki (see edit history)
Lei en mobilkran:-) Er du interressert kan jeg kanskje hjelpe deg. Kjører mobilkran til daglig. Men det er kun til løft. Ikke transport.

hehe.. du får hive deg i kranbilen så er du kanskje over fjellet til i morgen.. Blir vel litt langt ja.. ;) Men uannsett så er det flott å se at folk bryr seg og vil hjelpe. :-)

Har du prøvd Jacobsen ? Hadde eg budd på Karmøy fortsatt skulle eg gjort det eg kunne for å hjelpe deg.

Nok en gang; herlig når folk ønsker å hjelpe. ANg. jakobsen så er en av folka jeg har snakket med derfra. Mulig det bli han.. (må høre om hvem som vil mest ( :lol: )...

Et typisk problem er at bilene nå har digital kjøreteller og når helgen kommer så er det "kjøreforbud".. :rolleyes:

Kanksje litt overmodig å avertere lensepumpa alt nå? :lol:

:sailing::lol:

Tenket tanken da jeg skrev det... Men satser på et den ikke trengs igjen :rolleyes:

Uannsett så gidder jeg ikke ha slikt stående da det vel bør brukes med jevne mellomrom, ellers så ruster det vel bort..

Kan man håpe at kranen som synes bak katamaren er og hjelper Blacki nå klokken 17:53?

hgsd.jpeg

Webkamera Haugesunds Avis

Mvh,

Kjell

stemmer det ja! :flag: Tok over 4 timer... Måtte låne pumpe av brannvesenet (dem låner IKKE normalt ut slik. Bare så det er nevnt! Var heldig med en som kjente en som kjente...)

Bilder fra hevingen ????? :eek:

Hadde dessverre ikke tid til det. Var et hel... å få ut vann da pumpa som jag hadde ikke funket som den skulle. Måtte kjøre tulling rundt og snakke med folk om å låne osv. (tid er penger kan man trygt si! Men han karen gav meg en veldig fin pris tilslutt :) )

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...