Nils1 Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Så nå har du fått lenset - løftet og flyttet båten dit den skulle ? Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 16.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 PS. ikke finn på å kjøpe dem bensin pumpa fra biltema. Mion går i retur i morgen. Noe dritt! Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 16.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Så nå har du fått lenset - løftet og flyttet båten dit den skulle ? Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 16.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Ja da var middagen unnagjort! SLappe av litt med caffe og en liten Cognac, så får jeg ta turen ut i hagen med lykt og innspisere litt omord... Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 17.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Blir "bra" med arbeid ja! Motoren skal ut. Tenkte da som følgende: spyle motor med ferskvann så mye som muligt, både innevendigt og utvendigt. Etter å ha spylt igjenom så tenkte jeg på å fylle den med diesel. Demontere starter og dynamo, spyle dem enda mer. spraye masse med CRC el. Eller kan jeg putte disse i en pøs med diesel? Ellers å blir dte å få heist motor ut så snart som mulig. Demontere litt etc. Høres dette fornuftig ut? kom gjerne med innspill på hva som er smart osv? fremgangsmåte... KLarte utrolig nok og redde steroen som sto ombord. Skylte den masse, "stekte" den i ovnen en liten time og kjørte på med CRC elektrik spray. Koblet til og spilte.... ;) Ellers så blir det å sette i gang med å lage en liten "garasje" over båten. Sette opp ramme i 1"/4" trestendere. og kle med rimlig presening.. Edit: flytter denne til prosjekt tråden min jeg.. LInk: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry700065 Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Var godt du fikk den opp og hjem. Jeg tror du får deg en overraskelse ang. stereoen etter en stund Vil du likevel prøve kan en omgang med klarlakk på kretskortene hjelpe på, saltet murrer i lang tid etter at den er tørket... Lykke til iallefall, står du på kan jo det bli båt til sommeren likevel. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Her har du pumpa du må bruke: 960 liter i minuttet Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Puma 420 Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Neste gang noen kommer ut får sånne kjedelige saker, så hør med nærmeste bonde. Har vært med og hevet båt med stropper akter og flygt møkkapumpe (6kbm/min)... SLUUURP, så hadde 33 fot flybridgebåt hodet over vannet:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.