Jump to content

Vedovn og røykrør


Danemann

Recommended Posts

I Alfhild har vi en 4 kW Glembring med 90mm 2,5 m langt røykrør i salongen oppe. Funker helt nyyydelig, takk for tipsene da jeg lurte på dette!!! Nå skal vi begynne å innrede "kjelleren", og i den anledning planlegger vi å ha en liten vedovn der til "kosevarme". Selve oppvarminga skal vannbåren varme fra Glembringen ta seg av.

Spørsmålet er da om noen her vet om vedovn med 90 mm røykrør for å koble meg inn på eksisterende opplegg. Eventuelt om det går å blende vedovnens røykrør (ofte 115 eller 150 mm) ned til 90 mm. Bør denne overgangen i tilfelle gjøres ved ovnen eller høyere opp? Lengden av røret blir ca 2, 5 meter herfra og opp til Glembringen`s rør. Noen som har tips om/erfaringer med dette?

 

Mvh. Dan

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Ein kjenning av meg har både vedomn og refleks i sin modifiserte CA-kopi.

 

Omnane er kopla inn på på det samer røyret. Han måtte auka til større dimensjon på røykrøyret, då det trakk for dårlegt. Men du har jo bra høgdeskilnad.

Dei fleste vedomnar har røyrstussar rekna for 4 eller 6 tommars røyr.

På mange vedomnar så kan du skru av plata med røyrstussen og få laga ein ny plata med stuss i den diameteren du ønskjer.

 

Dickinson Newport har òg ein modell rekna for vedfyring, men brennkammeret er lite.

 

Hadde det ikkje vore for vekt og plassproblem så hadde me hatt vedomn i båten vår.

 

Lykke til.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Takk for hjelpa så langt! Er jo vanvittig deilig med en vedovn som står og spraker når vinteren legger sin kalde hånd over oss, eller på småkjølige vår- eller høstkvelder. Tenker på en med glass i døra, s.k.peisovn. Vet du om kameraten din har noen spesiell kobling mellom ovnene, eller kjører han med T-rør?

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

Han har sveist røyra sjølv. Skjøyten er nesten som ein Y som står opp ned. Omnane står ved sida av kvarandre.

 

Etter nokre år bytta han til ein emaljert omn, då den gamle rusta eindel pga. salt i lufta.

 

Pass på at du kjøper ein omn utan for lause plater inni, så risikerer du ikkje at dei løsnar i sjøgang.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Omnen ser fin ut. Ver merksam på at nye reintbrennande omnar krev betre trekk enn eldre omnar. Ein kan juksa litt ved å skjæra vekk litt av den eldfaste steinen i toppen av omnen.

 

Kjøp så liten omn som råd er. Dei fleste huseigarar som kjøper vedomn kjøper for stor. Då blir det varierande temperatur og mange opptenningar.

 

Eg reknar med at du veit at omnen må festast godt, slik at den ikkje kjem fykande i sjøgang.

 

På båten eg har skreve om er omnen festa med skruar til dørken.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...