Jump to content

Totalrenovering av 1980 With Vital 15


WithVital

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg driver å pusser opp en With Vital fra "bunn av", og har lært så masse rart om båter, lakking, Osmose og annet, at jeg tenkte jeg skulle dele noen erfaringer med andre. Kjøpte båten i 2002, og endte etterhvert opp her på Baatplassen, og fikk masse gode råd. -håper jeg kan gi noe tilbake med denne enkle siden:

 

http://www.claus.no/baatplassen/

 

Claus

(som gruer seg til båten blir ferdig... :)

 

Bilde

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

jøssda, artig prosjekt. Fin ble den å. Assosiasjonen med "mini-Fjord Terne" var ikke helt gal..

 

Har du estimat på kostnader, eller er alle bevis "fjernet" ?

 

Suzuki

Har nok ikke akkurat lønnt seg :-) -regner ikke med å "få igjen" en eneste krone heller (annet enn i en utrolig gøy hobby og en og annen muskel ;) -men jeg skal jommen lage en oversikt over kostnadene og de forskjellige butikkene jeg har funnet rundt omkring, så får jeg heller bruke pseudonym fremover... :seeya:

 

-kan uansett anbefale å kalle opp båten etter ens bedre halvdel..

 

Will keep you posted

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Hei

Veldig bra, setter fart i drømmene til oss andre "kontorrotter"

 

Haig

-godt å høre... -kan særlig anbefales til kontorrotter med gryende rygg- og nakkeproblemer  :cheers: -har ikke hatt "stressnakke" på to år nå, og innbiller meg at prolapser og annet fanteri mirakuløst har helbredet seg selv... (-eller så har Lynolen bare sløvet reseptorene i sentralnervesystemet sånn passe :seeya: )

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Godt å høre at andre serter pris på galskapen, -har nå satt opp et lite regnestykke over kostnader, tidsforbruk o.l. -skal nok oppdatere sidene jevnlig, -bare været kommer tilbake skal lukene og bord på plass, og da blir det nye praktbilder :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Flott å se at det er flere enn meg som liker gamle klassikere. Lykke til videre med prosjektet! Skal nok trykke meg innom siden din av og til

-flott båt du har! -er den vindskjermen original eller har du kjøpt / laget ny?

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

jøssda, artig prosjekt. Fin ble den å. Assosiasjonen med "mini-Fjord Terne" var ikke helt gal..

 

Har du estimat på kostnader, eller er alle bevis "fjernet" ?

 

Suzuki

Estimat er lagt ut. Gå til siden http://www.claus.no/baatplassen/ og klikk på linken i toppen av siden :-)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Artig prosjekt. Inspirerende med slike før og etter bilder. Minner på mange måter om mitt prosjekt med Selco'en. Rive det i fillebiter, samtidig som man pusser opp, gjøres mest mulig forbedringer for å forbedre funksjonalitet og bedre det estetiske. Jeg så en annen likhet, vet ikke hvordan det er i ditt tilfelle, men i mitt tilfelle kjøpte jeg båten m/motor og henger veldig billig - kr. 6500,- for hele pakka. Tanken var å gjøre alt selv, pusse opp billig og ende opp med en rimelig båt som er i OK stand. Tanken var å ende opp på en totalsum på 20-25 000,-. Regnestykket så langt havner ut på mellom 40 og 45 000,- ( :eek:), og enda er det mye jeg kunne tenkt meg å gjøre noe med. Lærdom: Båt får aldri blitt rimelig. Verken å ha eller å pusse opp. Uansett om objektet er i bra stand eller trenger oppussing. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Morsomt prosjekt å følge med på. Det å sette opp budsjett er helt klart lurt, slik at du ser hvor mye du har påkostet båten. Det gjør vi med Gamla, men det er som Batdilla sier at det er vanvittig mye dyrere enn det man først regner med.

Men så er det bare å ta litt etter litt og ikke alt på en gang da.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Sant som dere sier at det fort blir penger av dette. Nå blir vel regnestykken et annet hvis jeg ikke ser på verktøy og slikt som kan brukes igjen som en direkte utgift til båten, og jeg skal jo selge en gammel motor osv.. Men uansett, -når alt kommer til alt, vil jeg heller bruke noen år på båten og kose meg med all jobbinga enn å låne hundretusner til en fabrikkny...

 

Regner med å ende opp med ca 60 - 70.000 totalt, (uten timene :) -og kanskje jeg får igjen 40-50 ved evt. salg... -tror nok jeg bare beholder den til den går opp i liminga  :smiley:

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

... -tror nok jeg bare beholder den til den går opp i liminga

Pussig - det ble konklusjonen min også, etter at jeg var kommet over det første sjokket da jeg for moro skyld (Jommen, sa jeg moro... :smiley:) la sammen alle kvitteringene. Får heller beholde den og la den gå i arv til kommende generasjoner... :eek: Men en ting kan ingen ta fra oss: Gleden ved å gjøre det selv. Tenke ut pussige løsninger. Alt man lærer av å måtte sette seg inn i ulike ting. Pakke ut nye, fete saker som er bestillt. Ventetiden fram til man kan teste ut ulike ting. Alt dette og mye mer går de som kjøper ferdig pakke glipp av.
Link to post
Share on other sites

  • 10 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...