Jensen_fra_Vest Startet 15.Februar.2009 Del på Facebook Startet 15.Februar.2009 Hei derute! Er der noen der har erfaringer med Lomatec motorer? Ser de på finn.no til meget behagelig pris. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Hasla 26 Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 (redigert) Hei driver selv med og muligens skaffe meg en motor selv,fikk takk i billigere dong motor men fikk denne bekreftelse til bake etter jeg sente han linken til billigere motor. Kopi fra selgerSjekket opp linken, dette er såkalte "Yang Dong" motorer, det er som natt og dag. Var i Amsterdam fra onsdag til i går, det blei det foretatt en omfattende sjekk av innenbords diesel motorer, med bl.a lomatec, yanmar, sole, nanni,lister etc, yang dong ble foreslått men var ikke kvalifisert til være med. Regner med at denne teste veldig snart blir lagt ut på nett så du får se den selv.denne er en utbedret verson ved bl.a marine utstyr, elektronikk, dieselpumpe og Johnsen vannpumpe, noe som nylig er gjort etter gjennomføring av omfattende tester.Mvh Bjørn Redigert 15.Februar.2009 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
hegra Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Fant denne linken.Litt underlig at det står MADE IN USA like under lomatec.Uten å være sikker tror jeg dette er motorblokker basert på japanske nissan,toyota,mitsubishi ol. som japanerene har sluttet å produsere selv.Produksjonsrettene kan være kjøpt av kinesiske produsenter som forsetter og lage dem.Altså eldre modeller,men de kan jo være fullt brukbare.Det er jo stort sett det samme yanmar,nanni,sole og sikkert flere med alltid har gjort,men disse holder seg vel til nyere utgaver som utviklet i nyere tid.Men der var jo mange av disse som var svært gode på 80 tallet så hvorfor ikke.Ville vært litt skeptisk til kjøp akkurat nå da varene står fast i kinesiske havner pga. finanskrisen ifølge dagsrevyen. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 15.Februar.2009 Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 De ligger på lager i Sverige i hvert fall noe utvalg,kan få levert i løpe av uka fikk jeg beskjed om,men men de kan jo bli tomme på hente lageret. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 15.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2009 Takker for svar. Fant linken jeg også. Syns det ser litt interesant ut. Jeg tror også at det er "gamle" japse motorer, men det er ikke negativt. Jeg hadde en 86 mod HiAce. Den gikk over 500000 km. og gikk som en klokke da jeg solgte den. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
EXIT II Svart 16.Februar.2009 Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Hei Kunne tenke meg at denne motoren fort ble et diskusjonsforum. Det er forresten jeg som har lagt ut annonsen. Motoren er ikke en ren kineser. Opprinnelig Nissan og Isuzu. Motoren er laget for husbåter o.l og er derfor konstruert for svært tøffe påkjenninger. En kjenning av meg har nettopp rundet 6700 feilfrie timer, men det kan jo selvsagt også være av ren tilfeldighet. Made in USA ! er kun copyright opphavet til siden, er kun oppsatt der for å lure kunden til å tro noe annet. Jeg vil ikke sitte her og skryte motoren opp i skyene, men for min egendel så hadde jeg valgt en slik motor fremfor et kjent merke som hadde kostet det 4-5dobblete eller en overhalt motor til samme pris. Det skal også sies at impotøren i Amsterdam har solgt Yanmar før men sluttet med dette il fordel for Lomatec, om det er pga prisen eller kvaliteten er meg ukjent. NB.IKKE YANG DONG Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.