Jump to content

Mobilt bredbånd fra tele2

kurth

Recommended Posts

Hei!

Jeg bruker mobilt bredbånd fra Telenor på Hvaler, men er absolutt ikke fornøyd med dekningen.

Sjekk dette grundig før du binder deg for 12 mnd på noe du ikke blir fornøyd med...

Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat

hvis du ringer ice og klager på farta og dekninga får du antenne til halv pris - jeg syntes det gikk 4 gngr fortere her hjemme da jeg satte den opp ute

fikk sendt i posten 3 dgr etter :flag:

og når di får bestemt seg om eierskap og evnt konkurs etc blir det nok kjappere og - di vil nok kapre flest kunder

tror netcom og tele 2 blir dyrt å bruke i sverige - det var en av grunnene til jeg valgte ice :yesnod:

Edited by jab (see edit history)

I følge siden til Tele2. Så betaler en samme pris for bruk i Sverige som i Norge.

"Kan jeg surfe i utlandet?

Ditt Mobilt bredbåndsabonnement er stengt for tilkobling i utlandet med unntak av Sverige. I Sverige gjelder samme pris som i Norge"

Edited by Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Tele2 eier eget nett i Sverige, og også vanlige mobilsamtaler har samme pris i Sverige som i Norge. Er du i Smögen og ringer til tante Agathe i Arendal, koster det deg det samme som om du skulle vært i Bergen og ringt henne.

Lars H.

(fornøyd ICE-bruker)

Edited by Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tante Agathe i Arendal har du aldri snakket om tidligere? Pga dårlig dekning i Arendalsdistriktet?

Her i Oslofjorddistriktet er Telenor Bredband ypperlig. Aldri hatt problemer med dekning. Vil fortsette med Telenor.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hei Astor

Ved en tilfeldighet fikk jeg vite at det har kommet en ny programvare til Telenor mobilt bredbånd nå i slutten av januar -09.

Har nettopp lagt den inn nå (jeg valgte å avinstallere den gamle programvaren først) og det merkes stor forskjell.

Den kobler mye raskere opp, og mange andre forbedringer, bl.a. enda mere stabilt og "oppegående"

....og nå er det også tatt med en funksjon slik at vi automatisk blir varslet når det kommer nyvinninger og forbedret ny programvare!

Du kan laste det ned her, nytt program og driver forTelenor mobilt bredbånd

Lykke til!

Ship o' hoi! :smiley::sailing:

Edited by Seastar (see edit history)

Det jeg synes er den største bakdelen med 3G (og turbo-3G) er hastighten. Med ICE ligger jeg jevnt på 800-1000 kbit/sek ned og 300-400 kbit/sek opp. Men Telenor sin Turbo-3G får jeg fra 500-800 kbit/sek ned men bare fra 20-200 kbit/sek opp.

Opplever at Turbo-3G er det bare når du er nærme sentraler og kort avstand fra sender. Det detter fort ned til vanlig 3G og deretter til GPRS/EDGE.

Virker i alle fall på meg som ICE er bedre og jevnere. Hadde de bare fått orden på økonomien.....

Ellers bruker vel Tele2 nettet til NetCom. De har vel også avtale med Network Norway og skal vel over der på sikt.

/Øystein

1 tips når det gjelder mobilt bredbånd er at når man sitter inne under tak så er det dårlig(EDGE), legg den i vindu med en forelenger kabel, vips og man har HSPDA dekning NESTEN overalt man ferdes.....

Det er bra telenor endelig kom med ny programvare for det gamle var tragiske greier.

Bruker telenor sitt modem med fritid hver dag og er veldig fornøyd, men det ligger i vindu ja.