Seilersnobben Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Takk for alle hyggelige svar på mitt lille hjertesukk. Stort sett trives jeg ganske bra som ensomseiler. Men et problem oppstår gjerne når jeg skal ta havn og faktisk trenger en hjelpende hånd fra de som står på land eller nærliggende båter. Damer i sin beste alder forventes helt enkelt ikke å seile alene i en 4,5 tonns båt. Så folk skjønner ikke at jeg er alene og det er vanskelig å få den hjelpen jeg trenger! Mitt "snobbe"-brukernavn er humoristisk ment og et mildt spark i siden til seileraristokratiet som sprader i sine maritime klær og breier seg med sine litt for dyre og flotte båter... Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Som en del av dere vet, har kona og jeg gått noen runder med båt her hjemme., ( Vi har båt på hytta som ikke omtales her) Vi var udelt posetive, skeptiske, skremt, prøvd, og frelst på nytt. kort fortalt. Etter barna begynnte å komme til, endret også bruksmønsteret seg endel. Men kan nok ikke stikke under en stol at det er jeg som er den mest ivrige. Kona har mang en gang pakket og gjort alt ferdig på Fredag så vi ikke kaster bort så mye tid. Tror vi har funnet formen nå, Alle sammen ( med barna ) elsker å være på sjøen, Vi er heller ikke ute i dårlig vær men høy sjø, Klart sjøen tåles bedre i vår nå værende båt i forhold til stålbåten vi hadde før ( 6 knop, masse rulling mot 15 knop, 2 motorer og stabil) Vi har vel kommet frem til et kompromiss som fungerer for alle. Tiden jeg bruker om bord på annet en tur, er kanskje det største problemet. Siden vi begge har jobber som krever en del reising og har små barn så er tiden sammen verdifull, ( Er ikke like lett å kose seg i maskinrommet når 1,5 åringen springer rundt,,,,) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Tine IV Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Vi bruker båten hele året ,men Økosjefen liker seg ikke mye i vinterværet .Så hun pleier å mønstre på første tur når påsken kommer , men nå med ny båt ser det ut som ikke det med vinter er så nøye lenger .Vi har alt hatt en helg ombord , å jeg har vel 12-15 netter alt . Økosjefen bare gleder seg enormt til isen går og vi kan reise utpå , hun har vel ikk snakka så mye om påsketuren før som nå .Så som dere skjønner , fruen liker nybåten og båtlivet vil jeg tru . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
avmønstret5 Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Er det ingen andre her inne som har det som meg ? Singel dame i sin beste alder (hm) med seilbåt. Og sliter med å få finne et mannfolk som vil være med ut for å seile? Kanskje det er en skremmende tanke at han kan mindre enn jeg... Går du å kikker litt på andre seilforum (feks. Sorgenfri.com ) vil du finne noen med "mannskapsbørs". Her er det mange kjekke brune og spenstige karer som har lyst å seile, men mangler båt. Når de på toppen får en kvinnelig skipper er det rene bonusen . Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.