hifo Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 (redigert) det er selvsagt også det min bedre halvdel klager på . kommer ikke fort nok frem uansett virker det som... Redigert 18.Februar.2009 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Astor Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 Vi er mye på sjøen. Hele året. Jeg er også av den heldige sorten som har en kone som liker sjølivet. Horten er favoritthavna vår vintertid, i og med at vi bor landlig til og trenger en gang i mellom å besøke en storby (he-he Tine). Her kan hun bruke kortet sitt og stortrives med det. I tillegg har vi mange gode båtvenner som gjerne er innom Horten slik at det sosiale og det praktiske går hånd i hånd. Jeg er heldig og har fri hver fredag og går noen ganger ut på torsdag kveld. Da kommer fruen bilene ned mot San Polè og møter oss på fredag kveld. Parktisk og jeg får samtidig benyttet sjansen til å pusle litt med båten. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sydvesten Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Her i gården er er fruen minst like engasjert i båtlivet som jeg, fruen trives godt på rormannsplassen i båten..... For meg er dette en forutsenting for at en skal kunne bruke mye tid og penger på båtlivet... Ungene har naturlig nok vært med de også, men ved neste korsvei er det nok kun misnten som vil være med på sjøen som fast mannskap Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hydrox Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Leser denne tråden med interesse, kjekkt å se hvordan folk har det. Kommer ikke uvantet på meg at husets herre i mange tilfeller er pådriver og fruen deltar mest for kosen sin skyld og det sosiale. For meg betyr det mye at fruen gidder å være med men forlanger ikke at hun skal bli så interessert at hun melder seg til bunnsmørning, polering og service av maskiner. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Stoffing og maskinservice forventer ikke jeg heller, men at hun deltar i vask av båten både innvending og utvendig .... det er da helt naturlig etter mitt syn.. Det er tross alt fellesinteresser ute og går.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
hifo Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 tau i propellen da??? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
lnjk Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Fruen gidder ikke å være med meg, det er jeg som må være med henne Vasking, stoffing og polering er kvinnfolkarbeid. Maskinservice faller også på henne, ho kom jo hjem fra Wartsila i Finland for noen timer siden. Ho er den av oss som har gyldige "navigasjonspapirer" så skipperjobben er hennes. Tau på propellen får jeg aldri hvis vi bruker min båt. Overnevnte er minimumskrav for å reise på tur. Basta.. Ser forresten at alt snøen snart er tint bort. Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 hifo skrev: tau i propellen da??? Hadde jeg hatt en båt hvor det kunne vært et problem, hadde fruen løst det (minst) like bra som meg. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 lnjk skrev: Fruen gidder ikke å være med meg, det er jeg som må være med henne Vasking, stoffing og polering er kvinnfolkarbeid. Maskinservice faller også på henne, ho kom jo hjem fra Wartsila i Finland for noen timer siden. Ho er den av oss som har gyldige "navigasjonspapirer" så skipperjobben er hennes. Tau på propellen får jeg aldri hvis vi bruker min båt. Overnevnte er minimumskrav for å reise på tur. Basta.. Ser forresten at alt snøen snart er tint bort. Endelig en som har forstått hvordan det skal være. Vi gutta skal slappe av og være yachtboys, og ha det godt:lol: Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Det er vel bare kjeften på deg som oss andre ja. Var det jeg tenkte Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Ribtjenester Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Her er kona i akterkabin på gamlebåten. Er ikke alle steder de er plass til 100+ greit og ha en som tar halve plassen da som ikke er redd for og bli møkette. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
hifo Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 jøss. jeg pleier å måtte ha kona oppe i cokpit på en sofa eller no , når jeg er ute og kjører.. hva riktig har du gjort som får slik en føylig kone? :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Ribtjenester Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 (redigert) Det har jeg lurt på også. Hu er et skikkelig rivgjern og aldri redd for og prøve på ting. Her er hu i full gang med festing av motor Når vi møttes hadde hu knapt vært i en GH15 og daskebåten. Antagelig aldri skrudd på noe heller ( nesten). Nå bruker hu luft verktøy så det griner etter. Er ganske stolt av hu assa. Redigert 20.Februar.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
lnjk Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Jo jeg har forstått hvordan det skal være, men er det slik da? Dette med motorservice ble kanskje litt internt. Her er link som forklarer litt https://wlsa.wartsila.com/whoweare.html Kanskje litt større motorer enn de vi har ombord? Hadde blitt trangt hos de fleste med en slik i kjelleren http://www.wartsila.com/,en,productsservic...BF36F,,8000.htm Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Med noen helt få (og veldig hederlige) unntak er det mannlig partner som har innlegg, og forteller hvor ledende/ ikke ledende den kvinnelige partner er i båtlivet. Vi beveger oss sterkt inn i den private sfære, og innleggene går etter min mening langt i å utlevere hvordan vi har det generelt. Hos oss glir vi helt inn i det vedtatte normsettet. Jeg innrømmer at det var meg (mannlig partner) som var førende i å bruke skammelig mange årslønner i å skaffe oss båten. Jeg innrømmer at det er meg som står for en betydelig andel av husholdingens forbruk i diesel, havneleie, dupedittkostnader osv osv osv til båten. Jeg innrømmer også at jeg i skrivende stund ligger i uthavn mens regnet pøser mot taket og kalesjen, etter å ha inntatt et nydelig måltid tilberedt i gasskomfyren, i stedet for å delta i den allmene kveldssamlingen rundt peisen, spisende taco. Lar dette seg i det hele forsvare? Ja, i vår familie gjør det det. Båten er for alles benyttelse. Eldstegutten har tatt de nødvendige bevis, og er i gang med D5L. Han kan (og får) dermed disponere båten på egenhånd. De andre barna velger å være passasjerer. Min utmerkede (MEGET utmerkede) kone er med på sine premisser. Regelen er at den personen som er ombord og som har de sterkeste reservasjonene er til enhver tid bestemmende for hvor vi går. Dermed går vi ikke over Jæren hvis noen er utrygge, og vi avslutter fiskingen når førstemann vil til land. Det merkelig er at dette regimet faktisk fra år til år har ført til at båten brukes stadig mer. Begrensningen nå ligger egentlig i hvor mye jobben tar meg vekk fra lokalområdet. Min lettere filosofiske konklusjon er at det heller ikke på dette området finnes allmenne regler; vi må alle finne ut hva som passer for oss. For vår del aar vi funnet vår form, utfordringen er til enhver tid å la båten være en ressurs i samlivet, heller enn et problem. Det må være lov å komme alene til båtplassentreff, og det må være like mye lov å komme med "mann og barn", Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Seilersnobben Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Er det ingen andre her inne som har det som meg ? Singel dame i sin beste alder (hm) med seilbåt. Og sliter med å få finne et mannfolk som vil være med ut for å seile? Kanskje det er en skremmende tanke at han kan mindre enn jeg... Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 (redigert) Til Seilersnobben: Velkommen på forumet først og fremst og flott at du har båt og bruker den alene..., synd det ikke er flere damer som deg. Tror du hadde dratt skikkelig med mannfolk som du stilte singelhanded på tirsdagsregatta og spurte om noen ville være med... lykke til! Redigert 21.Februar.2009 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Maskinmeisteren Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Seilersnobben skrev: Er det ingen andre her inne som har det som meg ? Singel dame i sin beste alder (hm) med seilbåt. Og sliter med å få finne et mannfolk som vil være med ut for å seile? Kanskje det er en skremmende tanke at han kan mindre enn jeg... Hei, og velkommen til forumet Seilersnobben!! Det spørs nok litt med hensyn på "typen" mannfolk vil jeg tro... Sjøl hadde jeg ikke hatt noen problemer med å seile med dame som skipper, og heller ikke det faktum at hun kunne mye mer enn meg om det å seile! Jeg kan ikke si annet enn at du får fortsette å lete, så skal du nok helt sikkert finne!! Lykke til!! Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 hvor bor du Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Seilersnobben Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 jab skrev: hvor bor du Både Her og Der (ukependler), men har kurs mot din side av fjorden i løpet av våren... Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 velkommen til verdens navle - plankebyn - det er her ute det er deilig med båt bare synd jeg må slite for at båten ikke skal bli solgt - setter opp prisen og roter som et j%¤"#% hel%¤# nå som det kommer folk - rart det der - må du selge kommer ingen - vil kjerringa selge kommer alle Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kodvaag Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Seilersnobben skrev: Og sliter med å få finne et mannfolk som vil være med ut for å seile? Ikke let. Du er jo i en drømme situasjon. -Du har egen båt. -Du mestrer den garantert bedre enn jeg, som har vært årlig på sjøen i snautt 25 år. -Ingen mann som hutrer og fryser og vil til kais når det blåser opp. -Og, det beste av alt, DU er den bedre halvdel allerede! Velkommen til baatplassen.no. Ikke alle er så rare som meg her. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Goran Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Bavaria.Morten skrev: Når vi møttes hadde hu knapt vært i en GH15 og daskebåten. Jøss! Daskebåten..Den vil jeg og prøve!! Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Superkul Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 grisen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Brizo Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Seilersnobben skrev: Er det ingen andre her inne som har det som meg ? Singel dame i sin beste alder (hm) med seilbåt. Og sliter med å få finne et mannfolk som vil være med ut for å seile? Kanskje det er en skremmende tanke at han kan mindre enn jeg... Her er jeg Snobben! Slutt å let! Men da hadde vel ugla mi blitt grinete tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.