Thorlyn Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 Hmpf, ble nysgjerrig nå så hadde båten ligget i Vestfold eller Telemark kunne du satt på kaffen. Den ligger vel i Horten i Vestfold denne Grunnen til at det er beskrevet på tysk mener jeg er fordi Tine IV sa den var levert ny til Sveits engang Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
dhjerp Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 Er nok litt langt fra Larvik til Horten, spesielt når kona er høygravid og ikke veldig fornøyd de gangene jeg bruker (kanskje litt for mye?) tid i egen båt. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 18.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 Mulig jeg kunne tatt meg en tur ned på fredag og kikket rundt 14... tiden så får jeg slåtrt 2 fluer i en smekk... Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 18.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 Mulig jeg kunne tatt meg en tur ned på fredag og kikket rundt 14... tidenså får jeg slåtrt 2 fluer i en smekk... Hjertlig velkommen skal du være ,har gitt opp strømmen foreløpig . Gått over til pakkningbytte i et rør fra varmeveksler, å til thermostathuset .Kan virke som dem har kjørt motoren litt varm en gang ,men tipper den ordner seg med en ny pakkning.Så går jeg over til strømm igjen , når det stopper opp med andre ting.Ser ut som det er nok å gjøre , finner noe småtteri hele tia .Har denne vært på VP verksted ,til servicer osv fra den kom til norge .Da begynner jeg å lure ,her ser det ut som det har vært alt annet enn mekanikere å skrudd. Men men ,skal vel få det til ettervært.Blir bare litt dårlig humør innimellom,trudde jeg skulle slippe mye av dette da dem hadde koste så sinnsykt mye på denna båten.Men gammel båt = arbeid og penger . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
SandAnker Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Er enig med deg der, men ingen ting er som et sted du kan gå og pusle og stelle. Samboern sier at etter at vi fikk båt, var det ingen problemermed og finne ut hva jeg gjorde, enten jobbet jeg, eller er er i båten når jeg ikke er hjemme Det er store muligheter for at jeg kommer nedover i morgen, hvis ikke blir det lørdag. Plinger på deg i forkant, har jo nr. ditt. Du er vel i havna tenker jeg, men kan ikke garantere at jeg finner feil, men mulighetene er i hvertfall til stede Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 19.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Kom når det passer sånn du ,haster ikke detta .Men hadde vært flott å fått det iorden ,om gidder jeg å skru ned panelet imårra ( ski vm på tv). Ikke umulig at jeg finner feilen heller , bare man leiter litt .Feilen er 110% i panelet eller rett i nærheten av det .For det er ikke strøm på kabelen derfra ,så for vel til detta også tipper jeg .Bytta pakkninger på røret over varmeveksler idag det som går til thermostahuset ,fali å si det kansje .Men lenge sia jeg har gjort en jobb på en båt uten problemer , men fikk det igjen etterpå da .Mista alle nøkklane mine,sikkert da jeg sopa av snøen på nabobåtane å min egen men men kansje dem dukker opp en dag . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Tine IV Svart 20.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Hadde idag et hyggelig besøk av Sandaker fra BP ,elektrikker som han er så målte han båten all over til slutt .Men noe var galt , så til slutt fant vi ut at inne bak skapet .Der hadde dem kobbla på kabel til kjeller'n , men hadde ikke giddi å avisolert kabelen.Så da han reiste ,åpna jeg lukene ned til motorrommet ,å skrudde ned kontakta der(som jeg hadde sett på før men rører ikke ledninger ) .Pirka borti lederene, da datt den ene ut av stikket.Samma flotte jobben utført der .Bare her hadde dem ikke orka å skru til kabelen, så da det var gjort så har jeg også strøm/varme i motorrommet å til laderen til agregatet. Morro da , hjelper nå med barnesydommane.Fikk fixa røret til varmeveksler igår ,som jeg sa i en annen tråd.Så nå er det bare å vente på neste greie som dukker opp ,men det hjelper.Meste er i vater nå vil jeg tru. Takker så mye til Sandaker som kom helt til Horten for å hjelpe til,å se på en sandblåst sandvik da . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Tine IV Svart 20.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 (redigert) 2X Tine IV Redigert 20.Februar.2009 av Tine IV (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
SandAnker Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Bare hyggelig og være til hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 22.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Må nesten få ut litt til jeg , etter å ha sitti her å irritert meg litt mye . Har jo leita å surra for å finne feilen , dette har vært flere steder å på flere ting .Men når du ha nettopp kjøpt deg en båt som et firma har gått over å fixa det ene etter det andre , så når du da ser feilen til slutt .Da kan man begynne å lure hva folk betaler for ,det er jo rett å slett så ræva utført arbeid .Hadde det vært meg som hadde fått utført en slik jobb , å sikkert ei feit regning .Da hadde jeg tippa , så jeg lurer litt her . Kan det være slik men alt det andre jeg har tulla med også , har det vært like dårlig mekanikere ombord så skjønner jeg detta . Så det som er klin sikkert ,du kan ikke stole på noen .Du må gjøre det selv ,eller finne ut av det selv .Ikke stole på en som selger en gammel båt å sier hvor flott å fint alt er ,du må nok gå over å ting steg for steg .Så veit du etterpå hva du har . Når jeg kommer til påske , da håper å trur jeg at jeg har funnet det som er av småfeil/mangler , å retta på dette .Da har jeg sikkert fått gått over båten cm for cm , da veit jeg sånn nogenlunde hva jeg har . Å da blir det kansje lettere etterpå om det dukker opp noe,da er man jo litt mere kjent ombord . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
roaldbj Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 ......Pirka borti lederene, da datt den ene ut av stikket......... Bra feilsøking Tine IV. Jeg har flere ganger vært borti tilsvarene. Noen ganger kan "lokale" vibrasjoner bidra til at kontakter som ført har vært bra seinere blir dårligere. Jeg pleier fra tid til annen å skru til klemmer/festeskruer på e-anlegget ombord, på samme måte som tildragning av slangeklemmer. Dette er vel en del av vedlikeholdet ombord. Enig med deg i at en nyoverhalt bruktbåt ikke burde ha denne mangelen på 230 volt-anlegget ombord. Sitér dette innlegget Link to post
myhreoe Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Er ikke det sånne feil som starter husbranner og båtbranner. Men virket rimelig slett utført, kan vel ikke ha vært autoriserte som har gjort denne monteringen vel? Men bra dere fant ut av det før noe alvorlig hadde skjedd. Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
Tine IV Svart 22.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Men virket rimelig slett utført, kan vel ikke ha vært autoriserte som har gjort denne monteringen vel? Joda er nettopp det , det er et firma som leverer utstyr til båter . Både til fritids båter og til dem større , han som har gjort jobben er fagmann på instalasjon i båter . Klart det er fort gjort å gjøre feil , men når dem ikke avisolerer først en gang .Da må jeg begynne å lure , så jeg kommer til å gå over hele båten .Da veit at det er i vater etterpå,sover litt bedre da . Kan jo si det samma om verkstedet som båten var inne på 2 ganger før jeg henta den ,var ikke helt våkene dem som har vært i motorrommet her trur jeg . Dem lekkarsjene som var, eller dem jeg har funnet å reparet så langt .Dem ville jo sett det vil jeg tru ,men var jo ikke derfor den var inne .Så da ser dem ikke etter sånt ,men hvis du ser det lekker kan det jo være greit å nevne det for eier.Men etter div timer/dager med service ombord ,så håper jeg det meste blir bra . Bare sånn for å nevne det ,er kjempe fornøyd jeg .Er altid noe ball her å der på bruktbåt , bare det at jeg blir fort litt deppa når det dukker opp feil som ser verre ut enn dem er .Like blid nu så lenge det varer ... Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
SandAnker Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 (redigert) Det største problemet her er nok at han har dratt til for hardt på en del av koblingene også, det er benyttet flertrådet kabel alla RK. Når man drar til for hardt i en sukkerbit eller tilsvarende så "knuses" lederne og kontakten blir til slutt borte. Dette vil da ligge og gnistre. På slike kabler og koblinger bør man benytte endehylser, dette forkindrer noe av problemet, men sukkerbitter bør ungås. Redigert 22.Februar.2009 av SandAnker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Forøvrig syns jeg båten så veldig bra ut Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 22.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 (redigert) Forøvrig syns jeg båten så veldig bra ut Jeg glømte jo i all iveren her å ta deg med på omvisning da , hehe det gikk rett i glømmeboka .Men du kommer kansje innom en tur igjen seinere , da kan jeg vise deg litt rundt bare du setter av litt tid til det . Men et lite inntrykk fikk du jo , vi sees kansje på Lort også til sommer'n . Håper du stikker innom på øya en tur . Red: Kansje jeg skal sette på slike endestykker all over her ombord ,eller bytte ut den rimsa med sukkerbiter mend noe anna greier ? Tine IV Redigert 22.Februar.2009 av Tine IV (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
SandAnker Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 jeg hadde i hvertfall vurdert det, skal se hva jeg kan lete frem som kan være et bedre alternativ, ken hjelpe deg og ordne det ved en seinere anledning veit du Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.