Jump to content

Peugeot motorspørsmål

enter4u

Recommended Posts

Har en Md21 a som er samme motor som står i Peugeot 504 diesel. Ser også at de bilene ble levert med 2,3 l og 505'en kom også med 2,5 l. Er motorene like m.h.t girkasser og motorfester, eller er det større forandringer på dem? Finner ikke så mye info på nettet heller :nonod: Og er det noen som vet effekten på 2,3 og 2,5 literen??

Du har helt rett. Dette er samme motor både i Volvo, Peugeot og den heter Indenor. Let på Indenor, så finner du at det er av de mest robuste basisblokkene som er laget. I midtøsten går det taxier som har gått en mill, og det er mange.

Problemet har ofte vært toppene, der det benyttes aluminium. De er utrolig robuste bare de blir etterstrammet jevnlig. Jeg hadde 52hk Peugeot Sabb Status, og den gikk nydelig. Samme motor som MD21, men tatt ut færre hester.

Jeg mener å ha hørt at alle disse motorene går om hverandre, har selv skrudd fra hverandre flere slike blokker og har ikke opplevd annet enn at de er helt like. Byttet på en 504 en gang også.

Her er der 2tk 2,3liter,men sikkert flere også hvis du vet hvilke merker som bruker disse motorene(2,3liter og 2,5 liter).Søk på bilmerke og deretter på dieselmotor,hvis du godtar brukt motor da.Det er ofte kondemnerte biler pga. kolisjon,men motor kan være fullt brukbar.
ja du bikka 10 knop nå og fikk blod på tann :lol: 15 neste? :cool:

Dæven... Nå skal jeg passe meg! :lol:

Fram'en som alltid var bak kom fram... :lol::lol::lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Tror nok ikke jeg kommer til å bytte motor med det første nei. Men om jeg MÅ, så hadde det vært kjekt å vite om de andre Peugeot-motorene hadde passa rett inn :yesnod: Var faktisk nummeret før at jeg kjøpte en TMD 40 her i høst da. :lol:

vilken fart kan du komme opp i med større motor da ? kansje 14 knop ? må vel ha en 124 volvo da tenker jeg med trimplan ..... ikke helt fint skrog å kjøre fort med , ser åssen polar 29 går i vannet ,skuffer mye vann, men går vel ca 14 knop med volvo tmd 40 på fullt..

Båten gjør 12 knop i saltvann og 10 i ferskvann. Skal modifisere flapsen før sjøseetting også, så jeg tror jeg får litt mere bæring bak. Men er nok maks 14 oppe i pytten ja. Men det er det lave turtallet jeg er ute etter da. Også å dra vanski med snekka :lol: