enter4u Startet 18.Februar.2009 Del på Facebook Startet 18.Februar.2009 Har en Md21 a som er samme motor som står i Peugeot 504 diesel. Ser også at de bilene ble levert med 2,3 l og 505'en kom også med 2,5 l. Er motorene like m.h.t girkasser og motorfester, eller er det større forandringer på dem? Finner ikke så mye info på nettet heller Og er det noen som vet effekten på 2,3 og 2,5 literen?? Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 18.Februar.2009 Del på Facebook Svart 18.Februar.2009 Du har helt rett. Dette er samme motor både i Volvo, Peugeot og den heter Indenor. Let på Indenor, så finner du at det er av de mest robuste basisblokkene som er laget. I midtøsten går det taxier som har gått en mill, og det er mange. Problemet har ofte vært toppene, der det benyttes aluminium. De er utrolig robuste bare de blir etterstrammet jevnlig. Jeg hadde 52hk Peugeot Sabb Status, og den gikk nydelig. Samme motor som MD21, men tatt ut færre hester. Jeg mener å ha hørt at alle disse motorene går om hverandre, har selv skrudd fra hverandre flere slike blokker og har ikke opplevd annet enn at de er helt like. Byttet på en 504 en gang også. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
enter4u Svart 18.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2009 Hmm. Kan jeg da f.eks ta mariniseringen fra min Md21 og montere på 2,5 literen, eller er det andre ting jeg må tenke på også?? Tror jeg tar en tur til bertel & Steen jeg Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 18.Februar.2009 Del på Facebook Svart 18.Februar.2009 Her er der 2tk 2,3liter,men sikkert flere også hvis du vet hvilke merker som bruker disse motorene(2,3liter og 2,5 liter).Søk på bilmerke og deretter på dieselmotor,hvis du godtar brukt motor da.Det er ofte kondemnerte biler pga. kolisjon,men motor kan være fullt brukbar. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 18.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2009 Jeg vet det finnes sånne motorer. Men det jeg lurte på var om mariniseringen passer om hverandre og om det er samme bloka som er brukt...... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 18.Februar.2009 Del på Facebook Svart 18.Februar.2009 ja du bikka 10 knop nå og fikk blod på tann 15 neste? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 18.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2009 Er bare nysgjerrig Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 19.Februar.2009 Del på Facebook Svart 19.Februar.2009 Du vet dem kom med turbo også marine motorn var vel på ca 90hk.... når det gjelder 2,3 er det ikke noe mere effekt å hente ca det samme hk Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 19.Februar.2009 Del på Facebook Svart 19.Februar.2009 ja du bikka 10 knop nå og fikk blod på tann 15 neste? Dæven... Nå skal jeg passe meg! Fram'en som alltid var bak kom fram... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
enter4u Svart 19.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2009 Tror nok ikke jeg kommer til å bytte motor med det første nei. Men om jeg MÅ, så hadde det vært kjekt å vite om de andre Peugeot-motorene hadde passa rett inn Var faktisk nummeret før at jeg kjøpte en TMD 40 her i høst da. Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 19.Februar.2009 Del på Facebook Svart 19.Februar.2009 vilken fart kan du komme opp i med større motor da ? kansje 14 knop ? må vel ha en 124 volvo da tenker jeg med trimplan ..... ikke helt fint skrog å kjøre fort med , ser åssen polar 29 går i vannet ,skuffer mye vann, men går vel ca 14 knop med volvo tmd 40 på fullt.. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 19.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2009 Båten gjør 12 knop i saltvann og 10 i ferskvann. Skal modifisere flapsen før sjøseetting også, så jeg tror jeg får litt mere bæring bak. Men er nok maks 14 oppe i pytten ja. Men det er det lave turtallet jeg er ute etter da. Også å dra vanski med snekka Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 19.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2009 Windy: Er det TMD40 som roy har? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.